English

فرماندار رامسر:

خسارت بیش از ۲۶۰ میلیارد تومانی سیلاب در رامسر

فرماندار رامسر گفت: سیلاب اخیر به بخش‌های زیرساختی و کشاورزی شهرستان رامسر حدود 262 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

خسارت بیش از 260 میلیارد تومانی سیلاب در رامسر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محممد آزاد در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان رامسر که با حضور ویدئو کنفرانسی استاندار مازندران برگزار شد، اظهار داشت: سیلاب اخیر به بخش‌های زیرساختی و کشاورزی رامسر حدود 262 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.  

وی ادامه داد: از کل خسارات برآورده شده، حدود 242 میلیارد تومان در حوزه راه، 18 میلیارد تومان به تأسیسات گلخانه‌ای، سردهنه‌های کشاورزی و راه‌های بین مزارع و 675 میلیون تومان هم در بخش بنا‌های مسکونی و معیشتی مردم بوده است.

فرماندار رامسر با بیان اینکه میزان بارندگی ثبت شده در این بازه زمانی در رامسر 422 میلی متر بوده است، گفت: هرچند مقدار بارندگی درمقایسه با سال 1397 حدود 50 درصد بیشتر بود، اما خرابی‌های برجای مانده بر اثر سیلاب به خاطر احداث سه سد سرشاخه گیر در نقاط بالا دست و لایروبی رودخانه‌ها بسیار کمتر از سال 97 بود.

وی افزود: از آنجایی که حدود 17 نقطه شهر مجهز به سیستم پایش تصویری است، با تلاش اعضای ستاد مدیریت بحران و نیز همراهی و همکاری کارگران شهرداری، چهره شهر از آثار برجای مانده از سیل هم اکنون کاملاً زدوده شده است.

آزاد با اشاره به هشدار هواشناسی مازندران مبنی بر نفوذ سامانه سرد و بارشی از روز سه شنبه هفته جاری در استان و احتمال طغیانی شدن رودخانه‌ها، به اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان توصیه کرد که هر چه زودتر نسبت به لایروبی رودخانه‌ها پس از سیل اخیر اقدام کنند.

وی یکی از تبعات بارندگی اخیر و جاری شدن سیلاب را سرریز سد میجران و کدورت آب آشامیدنی مردم رامسر معرفی کرد و عنوان داشت: چنین وضعیتی ممکن است سبب قطعی آب اشامیدنی شهروندان شود که باید در این حوزه تدابیر لازم از هم اکنون اندیشیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه