English

شهردار ساری:

سامانه شفافیت شهرداری ساری تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد

شهردار ساری گفت: سامانه شفافیت با هدف روشن‌سازی و ابهام‌زدایی عملکردها به‌ ویژه انواع قراردادهای حقوقی شهرداری ایجاد شده است.

سامانه شفافیت شهرداری ساری تا دو هفته آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، جواد طالبی بابیان اینکه سریع‌ترین و مطمئن‌ترین مکانیزم برای پیشگیری و همچنین مقابله با فساد اداری، ایجاد سامانه شفافیت است، اظهار داشت: این سامانه از بروز هرگونه تبعیض، اجحاف و لابی‌گری جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در یک‌ساله گذشته، اقدامات فنی لازم برای ایجاد سامانه شفافیت توسط کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری انجام شده است، ادامه داد: باید با نگاهی نو در کنار لزوم صداقت با شهروندان، بر بهره‌برداری هرچه سریع‌تر آیکون‌های متعدد این سامانه اقدام شود و همچنین در ادامه باید درصدد توسعه محتوایی سامانه شفافیت باشیم تا در این مسیر جدید هیچ‌گونه فعالیتی برای مردم پنهان نماند.

شهردار ساری با اشاره به اینکه که شهرداری یک سازمان کاملاً مردمی است و همه شهروندان ساروی حق‌دارند از هرگونه اتفاقی در زمینه مدیریت شهری باخبر باشند، تصریح کرد: سامانه شفافیت باهدف روشن‌سازی و ابهام‌زدایی عملکردها به‌ ویژه انواع قراردادهای حقوقی شهرداری ایجاد شده است که به دنبال تحقق شفافیت، آگاه‌سازی مردم در زمینه پی‌ریزی شهر هوشمند نیز است.

وی با اعلام اینکه یکی از مطالبات جدی و انتظارات شهروندان از ادارات، شفاف‌سازی عملکرد آن‌ها است، خاطرنشان ساختت: کارکردهای مجموعه مدیریت شهری ساری شفاف بوده و بدون هیچ شبهه‌ای از طریق سامانه، در منظر عمومی قرار خواهد گرفت.

طالبی عنوان داشت: در این سامانه اطلاعاتی از قبیل بودجه و عملکرد شهرداری، آخرین گزارش تفریغ، مناقصه و مزایده‌ها، لوایح و مصوبات شورای اسلامی شهر، قراردادها، اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد، قوانین و مقررات شهرسازی، بسته‌های سرمایه‌گذاری، اطلاعات مدیران شهرداری و پروژه‌های مختلف شهر از جمله مواردی هستند که در دسترس شهروندان قرار خواهند گرفت.

وی با اعلام اینکه به‌زودی سامانه شفافیت به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی shafaf.sari.ir وارد این سامانه شوند، گفت: این سامانه نسخه شفابخش مدیریت شهری در تحقق شهر الکترونیک است و بدون تردید شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌‌ای است و راه‌اندازی این سامانه نه‌ تنها دست کار چاق‌کن‌ها و واسطه‌ها را از منافع مردمی کوتاه می‌کند بلکه مسیر دسترسی شهروندان به امور اداری شهرداری را نیز آسان خواهد کرد.

شهردار ساری با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به دلیل ارتباط نزدیک با مسائل روزمره شهروندان و همچنین حجم بالای فعالیت و ورود به طرح‌های کلان مالی، جزو مجموعه‌های آسیب‌پذیر به لحاظ ایجاد تخلفات هستند، افزود: سامانه شفافیت یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مقابله با فساد، احیا و ارتقای سطح اعتماد متقابل مردم و شهرداری و قرار دادن شهرداری در اتاق شیشه‌ای از طریق ابزارهای الکترونیکی شفافیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه