English

رییس اداره منابع آب ابرکوه:

یک حلقه چاه غیرمجاز فعال در ابرکوه پر و مسلوب المنفعه شد

رییس اداره منابع آب ابرکوه از پر و مسلوب المنفعه کردن یک حلقه چاه غیرمجاز فعال در این شهرستان خبر داد.

یک حلقه چاه غیرمجاز فعال در ابرکوه پر و مسلوب المنفعه شد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد سید علی مشکات رییس اداره منابع آب ابرکوه اظهار داشت:این چاه در مردادماه سال جاری در محوطه یک واحد پرورش مرغ واقع در روستای اسدآباد ابرکوه کشف شده بود.

وی با بیان اینکه چاه مذکور با عمق 76 متر آبدهی حدود 1 لیتر در ثانیه داشته و از آن برای استفاده در واحد مرغداری و کشت پسته استفاده میشد افزود:این واحد از سالهای گذشته تخلفات متعددی از قبیل انتقال آب غیرمجاز از چاههای کشاورزی، تغییر کاربری و کشت غیرقانونی یک هکتار پسته و حفر و بهره برداری از چاه غیرمجاز را داشته است.

مشکات افزود: علیرغم اینکه در مردادماه سال جاری این چاه مسدود و پلمپ شده و اخطار کتبی جهت پر کردن به مالک آن داده شده بود ولی مالک مجددا با تخریب دریچه اقدام به حفر گالری در چاه و نصب پمپ و انتقال آب از عمق 5 متری چاه و پوشاندن تخلف با خاک نموده و اظهار داشته که چاه فوق پر شده که با هوشیاری نیروهای گروه گشت و بازرسی اداره منابع آب ابرکوه تخلف مجدد، کشف و چاه مورد نظر پر و مسلوب المنفعه شد.

 به گفته وی با پر شدن این چاه از برداشت غیرمجاز حدود 28000 مترمکعب آب در سال از منابع آب زیرزمینی  جلوگیری  و متخلف جهت پیگیری قضایی به واحد حقوقی معرفی شده است.

مشکات ، شناسایی، پر، مسدود و پلمپ کردن 11 حلقه چاه غیرمجاز و صرفه جویی بیش از 194 هزار متر مکعب آب ، توقیف 10 دستگاه ادوات حفاری، رسیدگی به 20 پرونده شکایت و صدور 203 مجوز( ساماب، تعمیر پمپ و لوله و استعلامات گلخانه ای، استخر، آبیاری تحت فشار، تامین آب و سایر) را از اقدامات این اداره در سالجاری برشمرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه