English

محمدعلی امیرفخریان:

هدف‌گذاری خراسان رضوی، توسعه روابط تجاری با پاکستان است

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: پاکستان یکی از مهمترین اهداف ارتقای روابط ایران با کشور‌های همسایه به سبب محدودیت‌های تجاری ناشی از تحریم هاست.

هدف‌گذاری خراسان رضوی، توسعه روابط تجاری با پاکستان است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی امیرفخریان رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی در خبری عنوان کرد: هدف‌گذاری امسال خراسان رضوی در حوزه تجارت خارجی، توسعه روابط و مبادلات تجاری با کشور پاکستان در جهت تحقق ارتباطات اقتصادی با کشور‌های همسایه ایران است.

امیرفخریان در ادامه این سخنان اضافه کرد: پاکستان از کشور‌های بزرگ و باظرفیت منطقه است که پنجمین مقصد صادراتی خراسان رضوی و نهمین کشور تامین کننده اقلام مورد نیاز این استان است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی ادامه داد: هدف‌گذاری امسال خراسان رضوی صادرات ۵۳ میلیون دلار کالا به پاکستان بوده است که طی ۶ ماهه امسال ۲۳ میلیون دلار از این عدد محقق شده و این رقم نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین متذکر شد: پاکستان یکی از مهمترین اهداف ارتقای روابط ایران با کشور‌های همسایه به سبب محدودیت‌های تجاری ناشی از تحریم هاست و از سوی دیگر پاکستان می‌تواند یکی از کشور‌های طرف تجاری ایران برای تامین نیاز‌های متقابل به کالا باشد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی یادآور شد: امسال چندین نشست کارگروه توسعه صادرات به بررسی ظرفیت‌های تجاری پاکستان و احصای نیاز‌های استان به اقلام آن کشور اختصاص یافت، دوره‌ها و همایش‌های آموزشی در این زمینه برگزار و هیات تجاری از استان به آن کشور اعزام شد و قرار است خراسان رضوی در نمایشگاه کراچی پاکستان در اواخر این‌ماه حضور پررنگی داشته باشد.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی هفتمین استان کشور در برخورداری از سهم صادرات ایران به پاکستان در سال ۹۹ بوده و در تلاش است که سهم خود در این بخش را تا پایان امسال به استان پنجم کشور برساند

امیرفخریان در خاتمه گفت: عمده اقلام صادراتی خراسان رضوی به کشور پاکستان شامل میوه‌های سردسیری، انواع خشکبار، محصولات لبنی، غلات، کفپوشها، محصولات آهنی و فولادی، انواع کنسرو و عمده اقلام وارداتی خراسان رضوی از کشور پاکستان برنج، میوه‌های گرمسیری، گوشت و یک سری ادویه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه