English

امام جمعه قم:

شهر قم نیازمند قوانین ویژه است

امام جمعه قم گفت: همانطور که در حرم مطهر بانوی کرامت برای ورود قوانین ظاهری و معنوی وجود دارد شهر مقدس قم هم حرم اهل‌بیت(ع) است و این حق طبیعی قم است که قوانین ویژه برای این شهر وجود داشته باشد.

شهر قم نیازمند قوانین ویژه است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با استانداران قدیم و جدید قم که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه امام صادق علیه السلام سلام خدا را به اهل قم رساندند، اظهار کرد: قم از جهات مختلف ویژه است زیرا حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، آشیانه اهل بیت(ع) و مرکز حوزه علمیه شیعه است که وجود امام خمینی(ره) و مراجع تقلید از برکات حوزه علمیه است.

وی با بیان اینکه همانطور که قم در روایات ویژه دیده شده باید در نگاه مسئولان هم ویژه دیده شود، افزود: قم باید هم از نظر مسئولانی که در آن منصوب می شوند، هم از نظر امکانات و هم از نظر قوانین و مقررات ویژه باشد و این تفاوت باید احساس شود.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: همانطور که در حرم مطهر بانوی کرامت برای ورود قوانین ظاهری و معنوی وجود دارد شهر مقدس قم هم حرم اهل بیت(ع) است و این حق طبیعی قم است که باید قوانین ویژه برای این شهر وجود داشته باشد.

وی افزود: باید توجه کرد که افرادی که در قم برای مسئولیتی منصوب می شوند این نگاه ویژه را داشته باشند که خوشبختانه همینطور هم بوده و استاندار جدید هم که از بیت سیادت، شهادت، علم و تقوا است باید این مسیر رو به تعالی و کمال را پیش ببرد.

سعیدی تصریح کرد: ما از مسئولان همان انتظاری را داریم که اهل بیت(ع) از شهر قم داشتند و مردم متدین قم هم توقع دارند که این شهر از نظر دینی ویژه باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه