English

اختصاص قبر رایگان به افراد خاص در آرامستان بهشت معصومه(س)

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم از رایگان بودن قبور آرامستان بهشت معصومه (س) برای گروه‌های هدف تحت پوشش نهادهای حمایتی،‌ خانواده شهدا و... خبر داد.

اختصاص قبر رایگان به افراد خاص در آرامستان بهشت معصومه(س)

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید سیف‌الدین موسوی نیارکی با اشاره به چگونگی دریافت هزینه‌ها در آرامستان بهشت معصومه (س) اظهار داشت: تمامی هزینه‌های کفن‌ودفن بر اساس مصوبات شورای اسلامی شهر اخذ می‌شود؛ در این خصوص کلیه هزینه‌ها طبق برآوردهای سال بعد و میزان هزینه‌کرد در هیئت‌مدیره جمع‌بندی و در بودجه سالانه به شورای اسلامی شهر ارسال و مصوب می‌شود و پس از تائید فرمانداری و ابلاغ به سازمان اجرایی می‌شود.

وی بابیان اینکه این سازمان صرفاً بر اساس بودجه مصوب در خصوص اخذ هزینه‌ها اقدام می‌کند، افزود:‌ هزینه‌ها در این بخش در دو قسمت تقسیم می‌شود که بخشی از آن مربوط به خرید وسایل و تجهیزات همچون کفن، کاور حمل جسد و پلاستیک و … است و بخش دیگر مربوط به آیتم‌هایی در حمل اموات توسط آمبولانس، خدمات، شستشو و دفن است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم تصریح کرد: گاهی برای حمل اموات بیش از ۴ سرویس آمبولانس تا رسیدن به پزشکی قانونی و آرامستان نیاز است که اختلاف هزینه‌های این بخش عمدتاً به دلیل پیمودن مسافت بیشتر محاسبه می‌شود، هرچند شهرداری برای بسیاری از هزینه‌ها یارانه‌ای را نیز در نظر گرفته است.

وی با اشاره به هزینه‌های قیمت قبور در آرامستان بهشت معصومه (س) عنوان کرد: قیمت قبور در این آرامستان در مقایسه با هزینه‌های قبور داخل شهر به‌شدت اختلاف داشته و بسیار کمتر است.

موسوی نیارکی هزینه‌های دریافتی از متوفیان را موردتوجه قرارداد و گفت:‌ در کنار اینکه بسیاری از قبور رایگان است ولی هزینه‌ای هم دریافت می‌شود که صرف هزینه‌های عمرانی و زیرساختی همچون ایجاد مسیرهای دسترسی، نگهداری آرامستان، روشنایی و فضای سبز می‌شود.

وی اظهار داشت: قبور داخل آرامستان بهشت معصومه (س) در قطعات جاری علاوه بر و پرسنل و خادمین شهرداری، برای پدر و مادر و همسر شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد و اهداکنندگان عضو نیز هزینه قبر رایگان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم عنوان کرد: همچنین برای گروه‌هایی نظیر افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد و بهزیستی، افراد زیرخط فقر و مجهول‌الهویه رایگان است.

وی در مورد رزرو و پیش‌خرید قبر افزود: با افزایش تعداد متوفیان پس از همه‌گیری کرونا، پیش‌فروش قبر ممنوع بوده تا ساماندهی بهتری داشته باشیم، البته پیش‌فروش قبر برای یک نفر از نزدیکان متوفی امکان‌پذیر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه