English

محمد قصابی خبر داد:

جابجایی ۱۰۰ هزار مسافر هوایی در اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در ۷ ماهه امسال ۱۰۰ هزار مسافر در فرودگاه اردبیل از طریق پروازهای انجام شده جابجا شده‌اند.

جابجایی ۱۰۰ هزار مسافر هوایی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد قصابی ، مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: در استان اردبیل ۲ فرودگاه در شهر اردبیل و پارس‌آباد وجود دارد که به صورت منظم با پروازهای روزانه سعی دارند به اهالی ارائه خدمات کنند.

وی تصریح کرد: در فرودگاه پارس‌آباد به صورت هفتگی ۲ پرواز از پارس‌آباد به تهران و بالعکس انجام می‌شود و این فرودگاه دارای باند، پارکینگ و ترمینال مسافری است و قرار است جایگاه سوخت‌رسانی نیز در این فرودگاه با تأمین منابع اعتباری استانی اجرایی و عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: با احداث جایگاه سوخت‌گیری در فرودگاه پارس‌آباد امیدواریم بخشی از تجهیزات و امکانات این فرودگاه به ویژه سیستم روشنایی نیز راه‌اندازی شود تا شرکت‌های هواپیمایی رغبت به برقراری پروازهای بیشتر را داشته باشند.

قصابی افزود: در فرودگاه اردبیل نیز به صورت هفتگی ۶۰ پرواز به مقصد تهران، مشهد و اهواز دایر است که البته در روزهای اخیر پرواز اهواز به دلایل خاص کنسل شده است.

وی وجود ۲ باند را در فرودگاه اردبیل یادآور شد و بیان کرد: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل از سال ۹۷ شروع شده و تا یک ماه آینده به شکل کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در این باند از دستگاه‌های کمک ناوبری به ویژه آیلس کت ۲ و سیستم روشنایی استاندارد استفاده خواهیم کرد تا در نشست و برخاست هواپیماها مشکلی وجود نداشته باشد.

قصابی ارائه خدمات به مسافران را از طریق ۳ سالن ترمینالی اعم از پروازهای داخلی و خارجی یادآور شد و بیان کرد: با هدف ایجاد ایمنی سعی شده تا واحدهای عملیاتی به ویژه آتش‌نشانی، ایمنی زمینی، امداد و نجات در شرایط اضطراری و واحد فنی همواره پای کار بوده و ارائه خدمات کنند.

وی ادامه داد: در ۷ ماهه امسال با انجام یک‌هزار و ۵۰۰ پرواز در فرودگاه اردبیل بیش از ۱۰۰ هزار مسافر جابجا شده و ارائه خدمات به آنها انجام شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل شعار شرکت‌های هواپیمایی را برقراری ایمنی و امنیت در پروازها برای کاهش دغدغه‌های مردم توصیف کرد و گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل با هدف کاهش تأخیر و کنسلی‌های فرودگاه اردبیل انجام شده و قرار بود در مدت ۱۵ ماه این پروژه به سرانجام برسد که با تأخیر در تکمیل و راه‌اندازی این طرح روبه‌رو هستیم.

قصابی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای اولین بار در کشور از آسفالت پلیمری در فرودگاه اردبیل استفاده می‌شود و پروژه به رغم تأخیر و تعلل با کیفیت مناسب تا آخر آذرماه تحویل فرودگاه شده تا مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی تجهیز فرودگاه را به سیستم کمک ناوبری عملیاتی و آیلس کت ۲ با روشنایی استاندارد به همراه خرید دستگاه یخ‌زدا یادآور شد و تصریح کرد: با تمام امکانات فراهم شده در فرودگاه اردبیل امیدواریم میزان تأخیری‌ها و کنسلی‌های پرواز فرودگاه اردبیل ۶۰ درصد کاهش پیدا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل افزود: برای خرید این تجهیزات ما از توان داخلی استفاده کردیم و قرار شده شرکت متولی تا آخر آذرماه سیستم کت ۲ و روشنایی استاندارد را تحویل دهد تا ما بتوانیم بخشی از مشکلات فرودگاه اردبیل را که ناشی از شرایط آب و هوایی خاص است، برطرف کنیم.

قصابی از احداث آشیانه در فرودگاه اردبیل برای ماندگاری هواپیماها و راه‌اندازی ایرلاین خصوصی ویژه استان اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: ۲ سرمایه‌گذار پیشنهاد خود را ارائه کردند که قرار شد در شورای عالی هواپیمایی کشور درخواست راه‌اندازی ایرلاین ویژه استان اردبیل به تصویب رسیده و مقدمات خرید هواپیما و سایر امکانات از سوی سرمایه‌گذار فراهم آید.

وی اضافه کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور قرار شد علاوه بر بهسازی باند ۳۳۱۵، نصب روشنایی و تجهیزات مدرن، تأسیس ایرلاین ویژه استان اردبیل و خرید دستگاه یخ‌زدایی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال آینده از سیستم یخ‌زدایی در فرودگاه اردبیل استفاده کنیم تا بخشی از مشکلات نشست و برخاست هواپیماها در ایام سرد سال رفع شود.

قصابی از آمادگی فرودگاه اردبیل برای راه‌اندازی پرواز در مسیرهای مختلف خبر داد و گفت: ما علاقه‌مند به دایر کردن پرواز به شهرهای جنوبی کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه، آذربایجان و سایر کشورهای همسایه هستیم که امیدواریم با راه‌اندازی باند اصلی شرایط این امر فراهم آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه