English

تاکید امام جمعه یزد بر ضرورت رعایت تقوا و انصاف در وکالت/ روحیه مادی گرایی در وکلا نباشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: روحیه گذشتن از مادیات و رفاه دنیوی باید در میان صاحبان مشاغل پرمسئولیت نظیر وکلا تقویت شود.

تاکید امام جمعه یزد بر ضرورت رعایت تقوا و انصاف در وکالت/ روحیه مادی گرایی در وکلا نباشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در دیدار با رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران قوه قضائیه با بیان اینکه در چند آیه از قرآن کریم، خداوند به طور مستقیم به انسان امر می کند، اظهار داشت: در یکی از آیات به سپردن امانات الهی به اهل آن تاکید و امر شده است که قرآن کریم، فرزندان، جامعه، اسلام، مفاهیم قرآنی، حق و حقوق انسان‌ها را همه از مصادیق امانات الهی می داند.

وی عنوان کرد: قضاوت که باعث می شود حق به حق‌دار برسد نیز رد امانت الهی است و اگر قضاوت‌های ما آلوده به خواسته های نفسانی شود، امر خدا بر زمین مانده زیرا حق به حق‌دار نرسیده است.

ناصری ادامه داد: حتی معلمان در تربیت فرزندان به عنوان امانات الهی، وظیفه دارند این امانات را به نحو مطلوب تربیت کنند و آنچه خدا به آنها امر کرده، به کار گیرند تا فرزندانی اهل و متدین بار آورند اما متاسفانه برخی معلمان نسبت به این موضوع غفلت دارند.

وی عنوان کرد: وکالت نیز از جمله مشاغل سخت است و از آنجا که پای پول و رفاه دنیوی در میان است، باید رعایت تقوا، حق و انصاف بشود و یک وکیل که می‌داند حق با کدام طرف دعواست، اگر بخواهد از باطل دفاع کند و آن را به کرسی بنشاند، خسران دیده است.

ناصری با تاکید بر اینکه وکلا باید آموزش‌های لازم اخلاقی را بگذرانند، افزود: روحیه گذشت از مسائل مالی و رفاه دنیوی باید در وکلا تقویت شود زیرا این قشر به خاطر مسئولیت سنگینی که بر عهده دارند، به شدت در معرض خطر لغزش هستند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: پولی که از راه پایمال کردن حق صاحب حق به دست آید، ثمن ظلم و دارای اشکال شرعی است.

وی با بیان اینکه البته قاضی باید به بینه توجه داشته باشد و 100 درصد نباید به برداشت وکیل اتکا داشته باشد، افزود: این قبیل مشاغل بسیار سخت و پرمسئولیت است و در کنار آموزش‌های علمی به آموزش‌های اخلاقی و دینی نیاز است.

ناصری بر لزوم تقویت روحیه گذشت در وکلا و قضات تاکید کرد و گفت: روحیه کمک به مردم به ویژه مردم کم بضاعت نیز باید در قضات و وکلا تقویت شود و در کنار این، خدا را روزی رسان و قدرت خود را از آن خدا بداند.

*نیاز به همراهی حوزه های علمیه در زمینه آموزش وکلا و کارشناسان

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه کشور نیز در این نشست با بیان اینکه در یزد 500 وکیل و کارآموز و 200 کارشناس وکالت در حوزه های حقوقی و کارشناسی فعالیت می کنند، اظهار داشت: اعلام آمادگی می کنیم از ظرفیت این وکلا و کارشناسان در رفع مشکلات مردم و مراجعان به دفاتر ائمه جمعه استان یزد استفاده شود.

بهادری عنوان کرد: این مجموعه در حوزه معاضدت پیشگام است و به مراجعان دستگاه های حمایتی و عموم مراجعان به دستگاه قضایی، خدمات رایگان ارائه می دهد.

وی بیان کرد: در حوزه آداب القضا اقدامات خوبی انجام شده اما متاسفانه در حوزه وکالت و کارشناس رسمی دچار ضعف هستیم و دست نیاز به سوی حوزه ها دراز می کنیم زیرا نیاز به احکام مبتلابه در این دو حوزه وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه