English

اصغر حسین پور:

اقدامی پیرامون تغییر کاربری باغ تاریخی بندرعباس صورت نگرفته است

معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس در جواب به شایعات فضای مجازی مبنی بر تغییر کاربری و تخریب باغ تاریخی شهر بندرعباس، تصریح کرد: هیچ اقدامی در حال حاضر پیرامون تغییر کاربری باغ فوق صورت نگرفته است.

 اقدامی پیرامون تغییر کاربری باغ تاریخی بندرعباس صورت نگرفته است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اخیرا خبری با عنوان تخریب باغ تاریخی بندرعباس، در فضای مجازی منتشر شده است و در خبرها آمده که این باغ در محلهٔ تاریخی نایبند شمالی، تنها باغ شهری باقی‌مانده در بندرعباس است که قرار است روز دوشنبه ۱۷ آبان کمیسیون ماده۵  رای به تغییر کاربری آن دهد و در آستانهٔ تخریب قرار گرفته است.

در همین راستا اصغر حسین پور معاون معماری و شهرسازی شهردار بندرعباس به رسانه ها گفت: این باغ با حدود 8 هزار مترمربع متعلق به یکی از شهروندان است که در طرح تفصیلی مصوب که ملاک عمل شهرداری در صدور مجوزها است بخشی از این ملک حدود ٨٠٠ متر فضای سبز، بخشی از آن کاربری فرهنگی و بخشی مسکونی و مابقی شبکه معابر تعریف شده هست.

حسین پور اضافه کرد: از ابتدای سال ١٤٠٠ مالک درخواست می دهد که براساس طرح تفصیلی، شهرداری آن قسمت مسکونی را تفکیک انجام دهد و درخواست تغییر کاربری نبوده است و در راستای ماده 101 قانون اصلاحیه شهرداری ها؛ بیان شده که شهرداری برابر مفاد طرح تفصیلی و طرح جامع، سرانه ها را بررسی و با مالک توافق می کند و عملیات تفکیک صورت می گیرد و در این راستا مغایرت بین درخواست مالک و طرح تفصیلی وجود ندارد.

وی گفت: از آن زمان تاکنون این درخواست در سیکل اداری نگه داشته که بتوانیم کل ملک رو تملک  و باغ و محیط فوق را حفظ کنیم که تا امروز به سرانجام نرسیده و وکیل قانونی صاحب ملک به شدت با این موضوع مخالفت کرده و به شهرداری اعلام کردند که در صورت مخالفت، حسب مفاد ماده 101 اصلاحیه قانون شهرداری ها از طریق دادگاه پیگیر تفکیک ملک خود می شوند.

اصغر حسین پور ادامه داد: از آنجائیکه در قانون فوق اشاره شده است که اگر شهرداری ظرف مدت 3 ماه با مالک موافقت نکند و کار آن را به اداره ثبت جهت تفکیک ارائه ندهد مالک می تواند رأساً از طریق دادگاه اقدام کند و دادگاه نیز این کار را از طریق کارشناسان رسمی خود انجام می دهد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر روند پرونده متوقف شده است و با دستور شهردار این مساله مورد بررسی مجدد قرار خواهد گرفت و هیچ اقدامی در حال حاضر پیرامون تغییر کاربری باغ فوق صورت نگرفته و توافق اولیه با صاحب ملک به این صورت بوده که حسب سرانه ای که برای فضای مسکونی نیاز است بخش فضای سبز حفظ شود و بخش شبکه معابر و آموزشی هم دیده شده که بعد از تصویب در شورای شهر، کمیسیون ماده ۵ برای تفکیک آن اقدام می کند و بحث تغییر کاربری در آن مطرح نیست و هر چه بوده بر اساس طرح تفضیلی است.

وی گفت: شهرداری بندرعباس  پیشنهاد دارد که در راستای تملک این ملک دولت هم به کمک شهرداری بیاید و بخش فضای سبز و معابر توسط شهرداری تملک آن صورت گیرد و بخشی که دارای کاربری مسکونی و فرهنگی است دولت تملک کند، چرا که بودجه برای تملک 8 هزار متر مربع و همچنین ملک معوض در اختیار ندارد که به مالک واگذار کند و اگر دولت پای کار بیاید آمادگی در شهرداری وجود دارد که بخش فضای سبز و معابر را تملک کنیم.

این مقام مسول عنوان کرد :در راستای ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری ها اگر بتوانیم بخشی از زمین را نگه داریم و بر اساس طرح تفصیلی عمل کرده می توانیم بخش اعظمی از ملک را حفظ کنیم.

حسین پور یادآور شد در حال حاضر پرونده زمین فوق با دستور شهردار جهت بررسی به ایشان تحویل داده شده و عزم شهرداری در جهت حفظ فضای فوق در شهر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه