English

ابوالفضل دهستانی:

کرونا باعث تعطیلی ۲۵ سفره خانه قدیمی در مشهد است

رییس اتحادیه صنف سفره‌خانه‌داران سنتی مشهد بیان کرد: این واحد‌های سنتی از ظرفیت‌های مهم گردشگری محسوب می شوند و طبخ غذای سنتی به ترویج فرهنگ این نوع غذا‌ها کمک کرده و محلی برای جذب گردشگر از طریق صنعت غذا است.

کرونا باعث تعطیلی ۲۵ سفره خانه قدیمی در مشهد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابوالفضل دهستانی رییس اتحادیه صنف سفره‌خانه‌داران سنتی مشهد اعلام کرد: علت عمده جمع‌آوری این سفره‌خانه‌ها ، فقدان تناسب بین درآمد و هزینه‌های آنها است.

دهستانی همچنین گفت: مکان این سفره‌خانه‌ها که تا پیش از محدویت‌های کرونایی رونق داشتند، اجاره‌ای بودند و صاحبانشان بخاطر مشکلات اقتصادی دیگر قادر به پرداخت اجاره‌بها و سایر هزینه‌ها با توجه به کمبود درآمد نبوده‌اند.

رییس اتحادیه صنف سفره‌خانه‌داران سنتی مشهد ادامه داد: هرچند دولت قول‌های زیادی برای کمک به صنوف آسیب دیده از محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا داد تا مانع از تعطیلی سفرهخانه های سنتی شود، اما حمایت مناسب و موثری از آن‌ها صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این واحد‌های سنتی از ظرفیت‌های مهم گردشگری محسوب می شوند و طبخ غذای سنتی در سفرهخانه به ترویج فرهنگ استفاده از این نوع غذا‌های دارای ارزش بالای تغذیه کمک کرده و محلی برای جذب گردشگر بیشتر از طریق صنعت غذا است.

دهستانی در ادامه متذکر شد: اشتغالزایی مستقیم هر واحد سفره‌خانه ۲۵ نفر است که در کنار آن برای تعداد زیادی نیز اشتغال غیرمستقیم بوجود می‌آید و هم‌اینک ۴۵ واحد سفره‌خانه سنتی فعال و دارای پروانه کسب با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اعمال فاصله فیزیکی لازم، الزام به استفاده از ماسک طبی صورت و دارای کارت تاییدیه بهداشتی در سطح کلانشهر مشهد مشغول ارایه خدمت هستند.

رییس اتحادیه صنف سفره‌خانه‌داران سنتی مشهد تاکید کرد: همچنین همه افراد فعال و شاغل در سفره‌خانه‌های مشهد شامل صاحبان، مدیران، کارکنان و آشپز‌های این واحد‌ها دو نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

وی متذکر شد: ارائه قلیان یا مواد دخانی در همه واحد‌های سفره‌خانه سنتی نیز ممنوع اعلام شده و هفته پیش بنا بر حکم قضایی در چارچوب طرح اجرایی مشترک مرکز بهداشت، اداره نظارت بر اماکن و این اتحادیه ۶۵ عدد قلیان موجود در مراکز غیرمجاز مشهد جمع‌آوری شد.

دهستانی در خاتمه خاطرنشان کرد: این اقلام بخاطر ممنوعیت عرضه قلیان یا مواد دخانی در سفره‌خانه‌های سنتی مورد استفاده برخی باغسرا‌ها و اماکن غیرمجاز بود که با نظارت مقام قضایی در حال جمع‌آوری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه