English

محمدحسن درخشان:

مراجعان درمان سرپایی روزانه به مراکز منتخب کرونا، افزایش ۲۰ درصدی دارد

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا در حال حاضر بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر است و از این تعداد نزدیک به حدود ۱۵۰ نفر و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد مجموع مراجعات روزانه پاسخ تستشان مثبت است.

مراجعان درمان سرپایی روزانه به مراکز منتخب کرونا، افزایش ۲۰ درصدی دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدحسن درخشان مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: مراجعات سرپایی روزانه به مراکز منتخب کرونا روند صعودی داشته و رشدی ۲۰ درصدی داشته است.

درخشان در ادامه این خبر افزود: پس از پایان موج پنجم بحران کرونا دغدغه‌های ورود به موج ششم کرونا  را داشتیم و دغدغه ما در این خصوص در صورتی برطرف می‌شد که بالای ۸۵ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کنند که متأسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه در کنار آن تجمعات، محافل و مجالس شادی و غم را هم برگزار می‌شد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: متأسفانه در میزان مراجعات سرپایی روزانه به مراکز منتخب، روند صعودی کرونا، همراه با رشد ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم و میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا در حال حاضر بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر است که از این تعداد نزدیک به حدود ۱۵۰ نفر و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد مجموع مراجعات روزانه پاسخ تستشان مثبت است.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع موارد مثبت، ۱۵ درصد علائمشان تشدید می‌شود و نیازمند بستری در بیمارستان هستند و عده‌ای تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند و بالای ۷۰ درصد بیماری کرونا بدون علامت بوده که از آن‌ها به عنوان فرد ناقل نام برده می‌شود و تردد این افراد در مکان‌های مختلف و تماس‌هایی که با دیگران دارند هم خطرناک بوده و موجب ابتلای آنان می‌شود.

درخشان ادامه داد: در فصل سرد سال همزمانی کرونا و آنفلوانزا نیز رخ می‌دهد و علائم این بیماری‌ها مشترک است و به سادگی قابل تشخیص نیست مگر آنکه تست PCR و آزمایش مولکولی آنفلوانزا انجام شود. زمانی خیالمان راحت است که واکسیناسیون به درصد مطلوب برسد و درصد ابتلا، بستری و فوتی کاهش ‌یابد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: تزریق‌ انواع واکسن‌ها، به‌ ویژه واکسن‌های ویروسی، بهتر است که با فاصله ۲ تا چهار هفته‌ای باشد و از آنجایی که هر ۲ واکسن کرونا و آنفولانزا از نوع واکسن‌های ویروسی است، توصیه اکید ما این است که فاصله زمانی ذکر شده مد نظر قرار گیرد.

درخشان در خاتمه خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و توصیه ما در خصوص هر نوع تصمیم‌گیری در این حوزه تأیید تمام موارد ذکر شده در کد ۰۶ است تا مشکلی برای مدیران، معاونان، معلمان، دانش‌آموزان و دیگر کسانی که در محیط مدرسه حضور و رفت‌وآمد دارند، به‌ وجود نیاید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه