English

محمدعلی کیانی:

پیشنهاد تشکیل تیم کرونا در مدارس برای شناسایی و پیشگیری از تکثیر ویروس

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: از مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و تمامی شهرستان‌های استان می‌خواهیم که تأکید ویژه‌ای به فرهنگیان واکسن نزده در خصوص دریافت واکسن کرونا داشته باشند.

پیشنهاد تشکیل تیم کرونا در مدارس برای شناسایی و پیشگیری از تکثیر ویروس

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدعلی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد: میزان واکسیناسیون انجام شده فرهنگیان در سطح جامعه ۸۲ درصد بوده و این عدد در خراسان رضوی ۷۱ درصد است و ۱۱ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

کیانی در نشست مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و مسئولان حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موضوع بازگشایی مدارس تاکید کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا بحث بازگشایی مدارس در دستور کار قرار گرفته، اما با توجه به تغییرات رنگ‌بندی‌های کرونایی و احتمال ورود به موج ششم بحران کرونا، ممکن است تاریخ بازگشایی با تغییر یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: بحث فعالیت حضوری مدارس مورد تأکید رییس جمهور بوده و در این خصوص شیوه‌نامه‌ای تحت عنوان کد ۰۶ تهیه و تنظیم شده و بازگشایی مدارس منوط به تأییدات موردنیاز طبق این مصوبه است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون فرهنگیان استان تصریح کرد: میزان واکسیناسیون انجام شده فرهنگیان در سطح جامعه ۸۲ درصد بوده و این عدد در خراسان رضوی ۷۱ درصد است و ۱۱ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم و با توجه به برگزاری کلاس‌های درس حضوری عدد پایینی است، اما میزان تزریق دُز دوم که ۵۶ درصد بوده قابل قبول است.

کیانی همچنین یادآور شد: از مدیران آموزش و پرورش خراسان رضوی و تمامی شهرستان‌های استان می‌خواهیم که تأکید ویژه‌ای به فرهنگیان واکسن نزده در خصوص دریافت واکسن کرونا داشته باشند و اعلام شود که شرط حضور در سر کلاس درس داشتن کارت واکسن کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه متذکر شد: توصیه ما این است که تیم کرونا در مدارس شکل بگیرد و و نحوه پیگیری از موضوع هم مورد ارزیابی قرار بگیرد و همچنین اگر ابتلایی مشاهده شد باید بلافاصله بحث جداسازی و قرنطینه صورت پذیرد تا موجب تکثیر ویروس در میان افراد حاضر در مدرسه به‌ویژه دانش‌آموزان و بالاخص پایه‌های اول تا ششم که هنوز واکسینه نشده‌اند، نگردد.

کیانی در خاتمه این سخنان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد دبیری ستاد استانی مقابله با کرونا خراسان رضوی را بر عهده دارد و با تأکید استاندار و مباحث مطرح در ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری جلسات بررسی آخرین وضعیت مدارس و دانشگاه‌ها در آستانه بازگشایی در دستور کار قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه