English

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی:

امریکا ۴۰ سال است تحقیر می‌شود و امروز از فروپاشی می‌ترسد

امام جمعه مشهد بیان کرد: امام راحل یک پیام‌آور از جانب معصومین بود که این پیام آور در برابر استکبار جهانی ایستاد و از استقلال و آزادی و قدرت دیانت یک مردم حرف زد.

امریکا ۴۰ سال است تحقیر می‌شود و امروز از فروپاشی می‌ترسد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی در خطبه‌های نماز‌جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی در سخنانی اظهار کرد: شکست امریکا روز به روز است و آخرینش چند روز قبل در دریای عمان و طی عملیات دریایی دلاوران سپاه پاسداران بود.

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه این سخنان افزود: قضایا در اخبار مجزا آمده اما اصل قضیه این بوده که برحسب جراتی که این دولت دارد بنا گذاشتند که تحریم‌شکنی کند. زمانی گفتیم تحریم‌ها لغو شود اما رهبری فرمودند دشمن این کار را نمی‌کند.

امام جمعه مشهد همچنین ادامه داد: در خط تحریم‌شکنی مسئله فروش نفت ما با شگرد‌های خاص در دستور کار قرار گرفت تا مردم را از این فشار معیشتی خارج کنیم و امریکا دید اگر این فروش توسعه پیدا کند تحریم بی‌خاصیت می‌شود و طراحی‌ها به جایی رسیده بود که نیاز به بانک‌های بین‌المللی هم نبود و با این فروش نفت تحریم شکسته می‌شود و این‌ها گفتند با قدرت نظامی جلوی این کار را بگیرند و شگردشان دزدی دریایی بود تا نفت ما را از روی امواج دریا بدزدند.

وی یادآور شد: عزیزان دلاور و غیور رزمنده سپاه پاسداران قصه را رصد کرده بودند؛ این‌ها نفتکش ما را دزدیدند و نفتکش را به سمت نقطه معلومی سوق دادند، اما غیورمردان ما با بالگرد رسیدند و کشتی دشمن را تسخیر کرده و به سمت آب‌های ایران آوردند و آن‌ها پا به فرار گذاشتند، زیرا از ناو‌های ایرانی و از رزمندگان ما که دشمن را خاک و خاکستر می‌کند هراس داشتند و عملیات دلاورانه عزیزان رزمنده غیور سپاه پاسداران یک موقعیت نظامی و ارزش نظامی برای ایران داشته که همه خبرگزاری‌های دنیا آن را مخابره کردند، اما تحریم‌شکنی دشمن از همه مهمتر بود و دشمن از طریق تحریم نمی‌تواند بر ما مسلط شود.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: روزنامه نیویورک تایمز که یک ارگان آمریکایی است بعد از شکست امریکا در افغانستان تحلیلی قرار داده و عنوان کرده امریکا قدرت درگیری با ایران را ندارد و این داستان عملیات دریایی را نیویورک تایمز هم مخابره کرده است و افتضاح امریکا امروز دنیاگیر شده، زیرا ناو امریکایی را عزیزان سپاه در دریای عمان فراری دادند.

وی افزود: امریکا ۴۰ سال است تحقیر می‌شود و امروز از فروپاشی می‌ترسد و اینکه مسئله‌ای به نام ایالات متحده امریکا روی کره زمین نباشد و عن قریب این اتفاق رخ خواهد داد و این وعده خدا در آیه ششم سوره قصص است؛ در مسئله باورمندی نسبت به خدا محکم و جدی بایستید.

امام جمعه مشهد

 آیت‌الله علم‌الهدی به یوم الله ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۵۷ سال پیش در چنین روزی امام بزرگوار به ترکیه تبعید شدند و این حرکت استکباری آمریکایی صورت گرفت؛ در سال ۵۷ نیز در مثل این روزی، دانش آموزان انقلابی ما در دانشگاه تهران مورد تهاجم نابکارانه کماندو‌های نظام مزدور آمریکایی قرار گرفتند. در سال ۶۰ نیز در چنین روزی، جوانان غیور و دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی را تسخیر کردند و جاسوسان امریکایی را به ذلیل‌ترین وضع در اسارت خود قرار دادند و این سه خاطره سبب شده روز ۱۳ آبان روز استکبارستیزی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: امام راحل یک پیام‌آور از جانب معصومین بود که این پیام آور در برابر استکبار جهانی ایستاد و از استقلال و آزادی و قدرت دیانت یک مردم حرف زد و مستکبران خوششان نیامد و دوست نداشتند این مردم استقلال و آزادی داشته باشند و امریکا بدش آمد و نسبت به این امام، بزرگترین جنایات را صورت دادند.

وی یادآور شد: تسخیر لانه جاسوسی اتفاقی بود که مبنا و مصداق قرآنی دارد؛ در سوره قصص خداوند متعال می‌فرماید ما به مستضعفان مکنت روی زمین می‌دهیم تا در مقابل استکبار بایستند و امریکا حساب می‌کرد بزرگترین قدرت نظامی دنیاست و ناوگانش در اقیانوس‌های دنیا شناور است و رقیبش در حال ضعف و فرتوتی است

آیت‌الله علم‌الهدی در خاتمه خاطرنشان کرد: اما حذر و هراسش این بود که روزی این قدرت تحقیر شود و شکست بخورد و این دقیقا کاری بود که دانشجویان ما در سال ۶۰ صورت دادند و به تعبیر امام راحل این تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود و از آن روز تاکنون ۴۰ سال می‌گذرد و امریکا هر کار کرده با شکست روبرو شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی