English

علی اصغر امانیان:

افزایش تولید انار در سبزوار

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار بیان کرد: انار، میوه‌ای درختی و بومی مناطق شرقی ایران تا کوههای هیمالیا در شمال هند است و عمده‌ترین ارقام تولیدی محصول انار در سبزوار شامل قرمز، خزر، شاهوار و ملس است.

افزایش تولید انار در سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اصغر امانیان مدیر جهاد کشاورزی سبزوار در خبری اعلام کرد: از آغاز فصل برداشت انار حدود هشت هزار تن محصول در این شهرستان برداشت شده که این میزان نسبت به سال گذشته هزار و ۵۰۰ تن بیشتر شده است.

امانیان در ادامه این خبر تصریح کرد: این مقدار محصول از ۷۰۰ هکتار انارستان سبزوار، با میانگین افزون بر ۱۰ تن از هر هکتار برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار همچنین افزود: افزایش سطح باغ های بارور یکی از عوامل اصلی افزایش تولید انار در سبزوار بوده است و استفاده نکردن کشاورزان از سموم و کودهای شیمیایی، زمینه تولید محصول انار سالم و ارگانیک را در این شهرستان فراهم کرده است.

وی با اشاره به ارقام متنوع انار متذکر شد: انار، میوه‌ای درختی و بومی مناطق شرقی ایران تا کوههای هیمالیا در شمال هند است و عمده‌ترین ارقام تولیدی محصول انار در سبزوار شامل قرمز، خزر، شاهوار و ملس است.

امانیان در خاتمه یادآور شد: این میوه با دانه‌های قرمز و سفیدرنگ به شیوهای تازه‌خوری، آب انار، رب انار، لواشک انار و مربای انار مصرف می‌شود. پوست انار نیز به رنگهای قرمز و سیاه در ساختن رنگ‌های سنتی و دباغی پوست حیوانات کاربرد دارد. همچنین از انار سیاه و گل انار در امور درمانی استفاده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه