English

در نشست رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با سفیر هند مطرح شد؛

درخواست صدور ویزای مولتی هند برای تجار هرمزگانی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان از سفیر هند خواست تا رایزنی در رابطه با صدور ویزای مولتی برای تجار هرمزگانی را در اولویت پیگیری های خود قرار دهد.

درخواست صدور ویزای مولتی هند برای تجار هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان پیش از ظهر امروز ( 9 آبان ماه) در نشست فعالین اقتصادی استان با سفیر هند با اشاره به پیشینه تاریخی روابط تجاری هرمزگان و هندوستان، اذعان داشت: خوشبختانه از دیرباز روابط تجاری و اقتصادی مطلوبی میان کشور هند و بندرعباس در جریان بوده است.

صفا در ادامه به موقعیت و زیرساخت های ویژه صادارات در هرمزگان اشاره و اضافه کرد: استان هرمزگان با دارا بودن شبکه های حمل و نقل دریایی، ریلی و هوایی از شرایط ویژه ای برای روابط تجاری با هند برخوردار است و امید داریم بتوانیم از تمامی این ظرفیت ها برای افزایش سهم بندرعباس در صادارات هند استفاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: حجم صادرات مواد معدنی، خشکبار و میوه از استان هرمزگان به کشور هندوستان در سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیون دلار  بوده است و در شش ماهه نخست سال جاری این تبادلات اقتصادی به رقم ۵۰ میلیون دلار رسید که نشان دهنده توسعه روز افزون همکاری تجاری و اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی تشریح کرد: با توجه به ذائقه غذایی مردم هند و هرمزگان، محصولات  این دو منطقه قطعا طرفداران بسیاری خواهند داشت، هرمزگان ظرفیت های زیادی برای عرضه محصولات غذایی و کشاورزی دارد که به طور حتم در آینده این موضوع را عملی و به نمایش خواهیم گذاشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: هرمزگان با وجود اینکه در منطقه ای گرم و خشک قرار گرفته است ،کشاورزی در آن رونق دارد، به خصوص در محصولات خارج از فصل استان بسیار خوب عمل کرده است.

صفا ادامه داد: طی سال گذشته بالغ بر ۱۴۰ میلیون دلار صادرات به کشور هند داشته ایم که بیشتر شامل مواد معدنی، خشکبار و میوه بوده است.همچنین در ۶ ماهه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۵۰ میلیون دلار صادرات به کشور هند داشته ایم که تلاش ها برای تقویت جایگاه محصولات استان در بازارهای هند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین مولفه های اقتصادی در گسترش روابط اقتصادی، گسترش روابط تجار بین دو کشور است که این مهم باید توسط دو طرف مورد توجه قرار گیرد، امید است در این دیدار بتوانیم نتایج خوبی را داشته باشیم و خواهان دست یابی به بازارهای کشور هند، پذیرش هیئت های تجاری و ارتباط با تجار هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در پایان این نشست گفت: یکی از مهمترین درخواست های تجار و بازرگانان هرمزگانی این است که بتوانند از امکان ویزای مولتی برای گسترش فعالیت های تجاری خود استفاده کنند و از جناب سفیر تقاضا داریم این مسئله را در اولویت پیگیری های خود قرار دهند چرا که تحقق این امر کمک بسیار شایانی به افزایش مبادلات و مراودات اقتصادی بین دو کشور خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ در ادامه این نشست  نمایندگان اتحادیه ها و انجمن های و نماینده فعالان اقتصادی استان هرمزگان نکته نظرات خود را در راستای افزایش و بهبود روابط تجاری بین دو کشور بیان کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه