English

مهدی اصلانی:

انجام بازرسی های برای اصلاح فعالیت دستگاه های اجرایی است

بازرس کل استان ایلام گفت: انجام بازرسی ها برای اصلاح فعالیت دستگاه های اجرایی، ابعاد مدیریتی، رفتاری و تصمیم گیری ها در حوزه های مختلف است تا بتوانیم به آن اهداف سازمانی بهتر از گذشته دست پیدا کنیم که لازمه آن این است که اراده و عزم جدی برای برای حل مشکلات مردم در دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.

انجام بازرسی های برای اصلاح فعالیت دستگاه های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهدی اصلانی مدیرکل بازرسی استان ایلام در معارفه هیأت بازرسی مستقر در بهزیستی ایلام با بیان اینکه درک کردن درد دیگران بسیار ارزشمند است و تا زمانی که درد دیگران را درک نشود، قطعا نسخه های درمانی اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و باید این نگرش ها متعالی شود که در این صورت خداوند هم برکت در رفتار و کار ایجاد خواهد کرد.

بازرس کل استان با اشاره به اینکه مصلح به دنبال بهبود اوضاع محیط پیرامون و شرایط اطراف خود است، تصریح کرد: امید است خداوند متعال به ما این انگیزه و توفیق را بدهد که با تفکر و پشتکار در محیط کار و محیط اجتماعی خود منشا خیر و اثر باشیم و بازرسی از نهادها و دستگاه های مختلف نیز بر اساس همین نگاه اصلاحی است.

اصلانی خاطرنشان کرد: درک کردن درد دیگران بسیار ارزشمند است و تا زمانی که درد دیگران را درک نشود، قطعا نسخه های درمانی اثرگذاری لازم را نخواهد داشت و باید این نگرش ها متعالی شود که در این صورت خداوند هم برکت در رفتار و کار ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید همراهی سایر سازمان ها و نهادها برای خدمت رسانی بیشتر به جامعه هدف استفاده شود، گفت: این فضا و نگاه هم باید در خود کارکنان اداره کل بهزیستی به وجود بیاید و عزم عمومی در همه مجموعه ها وجود داشته باشد که قطعا اثرگذاری عمومی در سطح جامعه ایجاد خواهد داشت.

مدیرکل بازرسی استان ایلام افزود: بستر و شرایط لازم در مناسبت های خاص در طول سال وجود دارد که با حفظ کرامت مددجویان کمک های لازم برای این قشر فراهم شود، البته برای کمک به مددجویان کمک های دولت کافی نیست و در حوزه جلب مشارکت های مردمی و خیرین و خارج استان می توان فعالیت های خوبی را انجام داد و از این ظرفیت ها استفاده کرد.

اصلانی با اشاره به اینکه باید زمینه تشویق افراد مختلف در سایر استان ها برای سرمایه گذاری و انجام امور خیریه در استان فراهم شود، اظهار داشت: از ظرفیت سمن ها و دفتر امور اجتماعی استانداری و گروه های جهادی برای جلب کمک های مردم و خدمت به مددجویان بهزیستی استفاده شود.

وی با بیان اینکه می توان از ظرفیت هم پوشانی ادارات و نهادهای مختلف کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی کودکان کار در کارگاه های مختلف استفاده کرد، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های مردمی در راستای شناسایی کودکان کار و ایجاد سامانه برای اطلاع رسانی و ظرفیت های الکترونیکی نیز می تواند موثر باشد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام خاطرنشان کرد: بحث کودکان کار به عنوان یکی از آسیب های مهم اجتماعی  یکی چهره نامناسب از جامعه در بین مردم و در سطح ملی و جهانی ایجاد می کند و در معاهدات بین المللی نیز بر عدم به کارگیری کودکان کار تاکید شده است.

اصلانی گفت: باید به سمت توانمند سازی خانوادهای کودکان پیش برویم و در غیر این صورت این خانواده ها و کودکان کار تبدیل به معظلات و اسیب های اجتماعی می شوند و قبل از اینکه افراد دچار خطا شوند و موجب گرفتاری شوند، از باب پیشگیری می توان جلوی بسیاری از آسیب های اجتماعی را گرفت و در این امر نیز از ظرفیت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هم استفاده شود.

بازرس کل استان گفت : نگاه قوه قضائیه بر مبنای رویکردهای پیشگیرانه از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است و آگاه سازی عمومی و تخصص مدیران و متولیان امر باعث خواهد شد کمتر دچار آسیب های اجتماعی شویم و ما هم در بازرسی در کنار مدیران و کارکنان هستیم و مسائل هم رصد می شود.

اصلانی افزود: کاهش آمار کودکان کار باید بر این اساس باشد که این کودکانی که از این چرخه خارج می شوند، مهارت های زندگی در خانواده ها، فرزندان و والدین آنان افزایش یابد و وقتی با یک مساله مواجه می شوند، این مساله به علت عدم برخورداری از مهارت لازم تبدیل به یک بحران نشود.

وی ادامه داد:هرچه بتوان آستانه تحمل و صبوری را در جامعه افزایش داد، این فضا  می تواند کمک کند برای دگر خواهی و کمک به دیگران و قطعا آسیب های اجتماعی کمتر می شود و شاهد رشد و تعالی جامعه خواهیم بود‌.

اصلانی اظهار داشت: بازرسی کل استان مطابق اصل 174 قانون اساس، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور را برعهده دارد و ما تاکیدمان بر تقویت نظارت های درون سازمانی در ادارات و نهادهای مختلف از طریق واحدهای حراست و دیگر مکانیزم های درون سازمانی است و از ظرفیت این نهادها باید استفاده شود و با نگاه عادلانه و کارشناسانه مسایل را به مدیران منتقل کرد تا مدیر بهتر تصمیم گرفته و مجموعه را هدایت کند.

بازرس کل استان گفت: مدیران باید پاسخگوی عملکرد کارکنان و سوء رفتار آنان باشند که در قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون وارتقای سلامت نظام اداری دیده شده و هم به لحاظ شرعی مورد تاکید قرار گرفته است و این احساس مسئولیت نسبت به محیط پیرامونی باید جدی گرفته و فضا را برای افرادی که کمک کاری می کنند، ایجاد شود و افرادی که کار می کند تشویق و ترغیب شود.

اصلانی افزود: به روش های مختلف افرادی که در مجموعه ها کار می کنند اولویت به محاسن داده شود و رشد کند و اول معروف مهم تر است و سپس به نهی از منکر توجه می شود و باید این شرایط مدیریت شود که محاسن و خوبی ها در مجموعه ها رشد داده شود و با هم فکری نظام تصمیم سازی که بدنه کارشناسی دستگاه ها است، برای چاره اندیشی و خروج از مشکلات مورد توجه قرار گیرد.َ

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه