English

علی نوبخت خبر داد:

آغاز خرید سویای کشاورزان مغان از نیمه دوم آبان ماه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: خرید محصول سویا از کشاورزان منطقه مغان از نیمه دوم آبان ماه آغاز می‌شود.

آغاز خرید سویای کشاورزان مغان از نیمه دوم آبان ماه

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی نوبخت ، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: در سال زراعی جاری قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم دانه روغنی سویا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۱۲۴ هزار و ۱۹۴ ریال تعیین شده است.

وی افزود: تمهیدات لازم از جمله استقرار عوامل تشخیص و ذیحساب، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در مراکز خرید و استانداردسازی باسکول و لوازم آزمایشگاهی صورت گرفته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل اظهارکرد: خرید دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه جامع پهنه‌بندی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شود و خرید محوصلات کشاورزانی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده باشند از سوی اداره غله امکان‌پذیر نمی‌باشد.

حسن قبادی ، فرماندار بیله‌سوار مغان نیز گفت: امسال پنج هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت محصول سویا اختصاص یافته بود که پیش‌بینی می‌شود ۱۰ هزار تن سویا برداشت شود.

وی گفت: سه مرکز خرید با نظارت اداره غله و خدمات بازرگانی در شهرستان بیله‌سوار سویای کشاورزان را خریداری خواهند کرد و این روند تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل قرار دارد ، این شهرستان به همراه پارس‌آباد مغان قطب تولید سویا در استان و کشور بوده و حدود ۹۰ درصد محصول سویای استان در این مناطق تولید می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه