English

با موضوع بررسی چالش‌های نهاد وکالت انجام شد؛

نشست معاون اول قوه قضائیه با کانون وکلای دادگستری خوزستان

نشست معاون اول قوه قضائیه با کانون وکلای دادگستری خوزستان با موضوع بررسی چالش‌های نهاد وکالت انجام شد.

نشست معاون اول قوه قضائیه با کانون وکلای دادگستری خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، در این هم‌اندیشی که با حضور محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان، روسای ادوار کانون و وکلا و اساتید دانشگاه برگزار شد، مصدق معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه حامی استقلال کانون‌های وکلای دادگستری است، اظهار داشت: یکی از چالش های نهاد‌های حقوقی در کشور ما اظهار نظرهای غیر متخصصین در امور حقوقی است و طرح موضوع وکالت در قالب طرح تسهیل کسب و کار در کمیسیون جهش تولید نیز از همین زاویه نشات می گیرد.

معاون اول قوه قضائیه  در ادامه گفت: قوه قضاییه به هیچ عنوان به دنبال نقض استقلال کانون وکلا نیست اما نظارت بر نهاد وکالت جزء وظایف دستگاه قضایی می‌باشد و همانطور که تخلف قضات و کارمندان دفتری دادگاه می‌تواند تحقق عدالت را خدشه‌دار کند، تخلف وکلا نیز چنین آفتی را به دنبال دارد.

 مصدق با بیان اینکه تخلف عده محدودی از وکلا را نمی‌توان به حساب کل وکلا نوشت، افزود عده‌ای به دلیل تخلف عده محدودی از وکلا با کل نهاد وکالت دشمنی می‌کنند که این منصفانه نیست.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه بررسی طرح‌ها و موضوعات حوزه قضاوت و وکالت باید در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس انجام شود، از بررسی موضوع وکالت در قالب طرح تسهیل در کمیسیون جهش تولید انتقاد کرد.

 وی افزود: وکالت شغل هست اما کسب و کار نیست همانطور که کسی معلمی را کسب و کار نمی‌داند بعضی از مشاغل دارای حرمت ویژه‌ای هستند.

دکتر مصدق قضاوت و وکالت را دو بال تحقق عدالت دانست و گفت ما نیازمند نگاه دقیق، نو و علمی و منطبق بر واقعیات موجود در حوزه حقوق خصوصا سیاست جزایی هستیم.

در ابتدای این نشست هم‌اندیشی، دکتر سیدیزداله طاهری نسب رئیس کانون وکلای دادگستری خوزستان طی سخنانی ضمن خیر مقدم و تشکر از حضور معاون اول قوه قضائیه در کانون وکلای دادگستری خوزستان، خواستار حضور فعالتر قوه قضائیه در دفاع از کیان نهاد وکالت شد.

 رئیس کانون وکلای خوزستان با انتقاد از طرح تسهیل کسب و کار و قرار دادن وکالت در شمول آن، سکوت قوه قضائیه را در این ارتباط زیانبار دانست و افزود: چرا باید صرفا زمانی که‌ موضوع لزوم شرکت قضات در آزمون وکالت مطرح می‌شود قوه قضائیه به این موضوع ورود کند.

 وی همین امر را نشان دهنده ناپختگی و غیر کارشناسی بودن این طرح دانست.

طاهری نسب با بیان اینکه وکالت تنها شغلی است که خارج از مجموعه مشاغل رسمی دولتی برای تحقق قانون تلاش می‌کند اظهار داشت: استقلال وکیل تضمین کننده حق دفاع مردم و یک حق مسلم ملی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه