English

محمود بنانژاد:

ضرورت داشتن کارت واکسیناسیون توسط متصدیان واحدهای صنفی

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران بیان کرد: اتاق اصناف مشهد در ارایه خدمات خود به صاحبان صنوفی که در انجام واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن کوتاهی کنند، محدودیت قائل خواهد شد.

ضرورت داشتن کارت واکسیناسیون توسط متصدیان واحدهای صنفی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی محمود بنانژاد عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در سخنانی اعلام کرد: صنوفی که در انجام واکسیناسیون کارکنان خود کوتاهی کنند، در مرحله نخست جریمه شده و در صورت ادامه این تخلف، پلمب خواهند شد.

بنانژاد در ادامه این سخنان تاکید کرد: نظارتها در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در صنوف و برخورداری اعضای صنف از کارت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد و داشتن کارت واکسیناسیون توسط متصدیان واحد صنفی ضروری است.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران در ادامه افزود: حوزه اصناف بیشترین ارتباط را با مردم دارند و به طور متوسط هر فرد از جامعه ایرانی روزانه سه مرتبه با صنف، اعم از دریافت کالا یا خدمات ارتباط برقرار می کند، لذا خطر شیوع بیماری از طریق ارتباط بین مردم و صاحبان صنوفی که واکسینه نشده باشند، هر دو را تهدید می کند.

وی همچنین متذکر شد: در ۲ سال گذشته و از زمان شیوع کرونا، واحدهای صنفی بیشترین آسیب را از محل اعمال محدودیتها متحمل شده اند و از آنجا که یکی از شیوه های پیشگیری از شدت شیوع کرونا و تکرار ضررهای ناشی از آن برای صنوف، انجام واکسیناسیون است، انجام این مهم از سوی همه صاحبان صنوف ضرورت دارد و این موضوع با حساسیت ویژه ای دنبال می شود.

بنانژاد در ادامه یادآور شد: اتاق اصناف از ابتدای شیوع کرونا که هنوز واکسنی در ایران نبود، برای خرید واکسن از خارج کشور و واکسیناسیون صاحبان صنوف اعلام آمادگی کرده بود و این خود نشان دهنده اهمیت این موضوع برای اصناف است.

وی اظهار کرد: هم اکنون که دولت واکسن مورد نیاز همه آحاد جامعه را فراهم کرده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است، انتظار می رود حوزه اصناف همراهی کرده و نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران گفت: اتاق اصناف مشهد در ارایه خدمات خود به صاحبان صنوفی که در انجام واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن کوتاهی کنند، محدودیت قائل خواهد شد، افزون بر این بازرسان اتحادیه، اتاق اصناف و مرکز بهداشت در گشتهای مشترک خود برخورداری از کارت واکسن و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در همه صنوف را بررسی کرده و در صورت اهمال صاحبان صنوف در این زمینه، برخورد قانونی انجام می دهند.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران همچنین تصریح کرد: میزان لازم برای رعایت پروتکلهای بهداشتی در هر صنف با همراهی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعیین شده و در قالب بنری اطلاع رسانی و در همه واحدهای صنفی با اولویت صنوف ارایه دهنده مواد غذایی نصب شده است.

بنانژاد در خاتمه خاطر نشان کرد: براساس شاخص های مطرح شده در بنر مزبور، شهروندان قادر به سنجش میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی توسط صنف بوده و بازرسان نیز براساس همان شاخصها نسبت به ارزیابی واحد مزبور اقدام می کنند که در صورت پایین بودن امتیاز واحدها در هر یکی از شاخصهای در نظر گرفته شده، آن واحد در ابتدا جریمه و در صورت تکرار خطا پلمب می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه