English

استاندار مازندران:

نظارت استاندارد در همه زمینه ها یک ضرورت و اولویت است

استاندار مازندران گفت: نظارت استاندارد و ارتقای این مهم در همه زمینه ها یک ضرورت و اولویت است.

نظارت استاندارد در همه زمینه ها یک ضرورت و اولویت است

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، احمد حسین زادگان در نخستین جلسه شورای استاندارد استان مازندران با اشاره به اینکه نظارت استاندارد در همه زمینه ها یک ضرورت و اولویت است، اظهار داشت: ارتقاء استاندارد خصوصاً استانداردسازی شهربازی‌های سرپوشیده و روباز، آسانسورها، مصالح ساختمانی و ساختمان‌ها و نظایر آن در دستور کار این شورا قرار گیرد.

وی با بیان این که می بایست فرآیند  و سازکاری در قالب یک سامانه مشخص جهت نحوه فعالیت شرکت های بازرسی و صدور پروانه توسط سازمان استاندارد به صورت دقیق اجرایی شود، ادامه داد: اداره کل استاندارد به تناسب جمعیت و میزان ساخت و سازها می بایست ایمن سازی آسانسورها  را توسط شرکت های ذی ربط عملیاتی کند.

استاندار مازندران تصریح کرد: شهرداری ها موظف به جمع آوری آن دسته از شهربازی هایی که مغایر با استاندارد ملی حسب گزارش اداره کل استاندارد است می باشند و هیچ مجموعه ای در استان بدون تأییدیه و مجوز از اداره کل استاندارد حق فعالیت ندارد.

وی گفت: شهرداری ها و دهیاری های استان حداکثر یک ماه پس از برگزاری دوره آموزشی نسبت به درخواست در سامانه مربوطه و عقد قرارداد با شرکت های بازرسی اقدام کنند.  

حسین زادگان عنولن داشت: شرکت های بازرسی نباید انحصاری باشند و پراکندگی شرکت ها می بایست مورد تأکید و در اولویت قرار گیرد و همچنین دستگاه های دولتی براساس اعتباراتی که دارند آسانسورهای خود را باید به روزسانی کنند و نهادهای نظارتی هم در صورت قصور با این دستگاه های اجرایی خاطی برخورد کنند و سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباری مشخص برای این بخش در نظر گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی