English

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری مازندران خبر داد:

صدور ۱۶۴ رأی برای تخلفات شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: از ابتدای سال تا به امروز با نظارت و کنترل این اداره کل ، به تخلفات شرکت‌ها و ناوگان عمومی حمل و نقل کالا و مسافر استان رسیدگی و 164 رأی صادر شد.

صدور 164 رأی برای تخلفات شرکت ها و ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی نصیری با اعلام این خبر اظهار داشت: از این میزان رأی 114 مورد مربوط به کمیسیون ماده 11 و 50 رأی متعلق به کمیسیون ماده 12 است.

وی با اشاره به رسیدگی به تخلفات مطرح شده در حوزه‌های ایمنی و ترافیک، مسافر و کالا، ادامه داد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، پرداخت کرایه رانندگان، عدم اخذ بارنامه، رعایت نکردن ضوابط ایمنی، شکایات حوزه حمل و نقل مسافر و اضافه تناژ، توقف اتوبوس ها در میادین، واگذاری وسلیه نقلیه به راننده فاقد صلاحیت و فقدان برگ معاینه فنی از عمده تخلفات رسیدگی شده در این کمیسیون ها است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: بر اساس ماده 12 آیین نامه حمل بار و مسافر مصوب 1392، رسیدگی به تخلفات شرکت ها و مؤسسات حمل و نقل جاده ای درباره عدم رعایت مفاد و شرایط آیین نامه در کمیسیون ماده 12 و هم چنین به استناد تبصره ماده 6 اصلاحی قانون الزام شرکت ها و مؤسسات ترابری جاده ای به استفاده از صورت وضعیت مسافری و بارنامه مصوب 1381 و بخشنامه های اعلامی به تخلفات ارجاع شده در کمیسیون ماده 11 رسیدگی و باتوجه به نوع دفعات و تکرار تخلفات نسبت به لغو موقت اعتبار برگه فعالیت از یک ماه تا یک سال اقدامات لازم انجام می شود.

نصیری افزود: خدمات شرکت های متخلف کالا و مسافر از  1 تا 3 ماه قطع می شود و در صورت تکرار تخلف بیش از سه بار ظرف مدت دو سال نیز کمیسیون مذکور مجاز است برگ فعالیت متخلف را به طور دائم لغو کند.

وی بیان داشت: مردم، رانندگان و صاحبان کالا و بار می توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه 141 جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مازندران اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه با متخلفان برخوردهای قانونی لازم انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه