English

سارا فلاحی عنوان کرد:

از ظرفیت زنان ایلام باید برای توسعه استان استفاده شود

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس یازدهم در جلسه مشورتی و نشست هم اندیشی با مسئولان امور بانوان دستگاه های اجرایی استان ایلام گفت: باید از ظرفیت زنان ایلام برای توسعه استان استفاده کرد.

از ظرفیت زنان ایلام باید برای توسعه استان استفاده  شود

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، سارا فلاحی نماینده حوزه شمالی مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر می خواهیم جامعه ای توسعه یافته داشته باشیم باید نه به شکل شعاری و تریبونی بلکه به صورت عملیاتی حقوق از دست رفته زنان را به آنها برگردانیم و در جاهایی که از ظرفیت زنان برای توسعه کشور استفاده نشده از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین کارهایی که با سلامت زنان نیز در ارتباط است، مستقل شدن بودجه ورزش زنان است و اختصاص اضافه بودجه های مربوط به آقایان به خانمها روشی نادرست است. زنان 50 درصد جامعه را تشکیل می دهند و باید به ورزش بانوان به شکل مستقل نگریسته شود و معاونت زنان را با بودجه مستقل باید به رسمیت بشناسیم.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی خطاب به زنان ایلام تصریح کرد: شما افرادی توانمند هستید اما باید این توانایی را اول خودتان باور کنید و اگر چه بر سر راه پیشرفت زنان همیشه موانعی وجود دارد اما شما باید توانایی عبور از این موانع را داشته باشید.

فلاحی  خاطرنشان کرد: انتظار دارم که مسئولان امور بانوان در دستگاههای اجرایی استان موارد و مشکلات حوزه زنان را به بنده ارائه کنند تا در سطح کلان و با استفاده از فرصتهای نظارتی نمایندگی مجلس آنها را پیگیری و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

او تاکید کرد: به شرطی که مسائل مهم استان در مرکز به خوبی معرفی شود، می توان اعتباراتی خارج از بودجه برای رفع مشکلات استان جذب کرد در حالی که تا کنون چون خوب نتوانسته ایم ظرفیتها و مطالباتمان را  معرفی بکنیم در نتیجه خوب هم نمی توانیم بودجه و امکانات بگیریم.

فلاحی در خصوص لایحه جلوگیری از خشونت علیه زنان اظهار امیدواری کرد که به زودی تصویب شود و گفت: بیش از 500  میلیارد تومان در بودجه سال‌ جاری برای زنان سرپرست خانوار اختصاص یافته است که باید برای مصرف درست آن برنامه داشته باشیم تا بتوانیم در استان ایلام به اهداف موردنظر برسیم.

وی همچنین از اختصاص 15 میلیارد تومان برای توانمندسازی حوزه بانوان استان در یکی از ارگانها خبر داد و گفت: تلاش می شود این رقم به 20 میلیارد تومان افزایش یابد.

نماینده ایلام در مجلس، از سفر اعضای فراکسیون زنان مجلس به این استان خبر داد و افزود: این سفر در راستای بررسی مشکلات و مطالبات حوزه بانوان در آینده نزدیک انجام می‌ شود.

وی همچنین از توافق های اولیه به قرارگاه هاجر برای توانمندسازی حوزه بانوان خبر داد و افزود: مقرر شده است این قرارگاه در حوزه توانمندسازی بانوان یک شهرستان استان را تحت پوشش قرار دهد.

همچنین معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با اشاره به اینکه  نرخ مرگ و میر مادران باردار و نوزادان بدلیل تقویت نظام بهداشت و سلامت و افزایش دانش علمی متخصصان حوزه پزشکی بطور چشمگیری کاهش یافته است،گفت: کشور ایران به همت متخصصان حوزه علوم پزشکی قوی ترین و نامدارترین مرکز خدمات درمانی در منطقه به شمار می‌آید.

الیاس فتاحی با بیان اینکه با هدف بهبود سلامت خانواده به ویژه حوزه بانوان، برنامه هایی نظیر ایجاد هر خانه یک پایگاه سلامت، اصلاح سبک زندگی تاکنون اجرا شده است،افزود: نمونه بارز توانمندی متخصصان کشور مراجعه بسیاری از بیماران سایر کشورها به بیمارستان های داخل کشور برای درمان است.

وی اظهار داشت: توجه به نشاط روانی بانوان بعد از همه گیری کرونا از دیگر برنامه های مهم این حوزه می باشد که طی سال های اخیر بطور ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایلام گفت: 25 هزار و 840 بانو ایلامی در این استان سرپرست خانوار هستند که از این تعداد 12 هزار و 400 نفر تحت حمایت اداره بهزیستی و 13 هزار و 440  نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند.

زینب شیرخانی با بیان اینکه حدود 83 درصد از جمعیت زنان استان به لحاظ اقتصادی غیرفعال محسوب می شوند، افزود: تعداد مردان فعال استان از نظر اقتصادی چهار برابر زنان است و نرخ بیکاری بانوان استان به ویژه زنان تحصیلکرده در کلیه سطوح جمعیتی از نرخ میانگین کشوری بیشتر است.

وی با بیان اینکه یک درصد بانوان استان در بخش صنعت شاغل هستند و از مجموع جمعیت بانوان بالای ۱۵ سال استان 17.7 درصد محصل، 14.1 درصد دارای درآمد بدون کار و 55.4 درصد زنان خانه دار هستند،اظهار داشت: در حال حاضر 29 هزار و 583  کارمند در سطح ادارات استان فعالیت دارند که از این تعداد 10 هزار 254  نفر معادل 35 درصد این جمعیت زنان هستند.

در این جلسه هر کدام از مسئولان امور بانوان در دستگاههای اجرایی و فرمانداری های استان در سخنانی به عمده ترین مسائل و چالشهای زنان استان در حوزه کاری خود پرداختند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه