English

عماد تشکری در افتتاحیه کانون کارگران بازنشسته استان یزد بیان کرد:

بحران بیکاری در هرم جمعیتی دهه شصت

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: هرم جمعیتی دهه شصت که عمده آن در حال حاضر و چند سال گذشته به مقطع شغل رسیده اند با بحران ایجاد شغل و در نتیجه بیکاری روبرو است.

بحران بیکاری در هرم جمعیتی دهه شصت

به گزارش خبرگزاری موج یزد، با حضور عمادتشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ساختمان کانون کارگران بازنشسته استان یزد افتتاح شد.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بازنشستگان فعلی را ذخایره جوانان جبهه و جنگ دانست و افزود: آنها جوانان خاصی بودند که تاریخ ایران و آیندگان به آنها افتخار می کنند.

عماد تشکری سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در آیین بهره برداری از این مکان گفت: هرم جمعیتی دهه شصت که عمده آن در حال حاضر و چند سال گذشته به مقطع شغل رسیده اند با بحران ایجاد شغل و در نتیجه بیکاری خیل عظیم روبرو است.

وی ادامه داد: این موج جمعیتی در آینده نزدیک وارد سن بازنشستگی می شوند. باید برای تشکیلات بازنشستگی آینده نگری صورت گیرد. این افراد به خصوص در استان یزد با توجه به اینکه اکثر افراد در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت هستند و در مشاغل سخت و زیان آور کار می کنند، در حال ورود به مقطع بازنشستگی زودتر از موعد هستند. قطعا باید برای درمان و دوران بازنشستگی این قشر برنامه ریزی داشت.

تشکری با اشاره به اینکه توسعه و افزایش کانون های کارگری و تشکل ها ملاکی برای توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود، خاطر نشان کرد: هر کجا صحبت از توسعه یافتگی و خصوصی سازی و تشکیل دولت های رفاه می شود، بحث استفاده و پشتیبانی تامین اجتماعی و خدماتی که یک کشور به بازنشستگان ارائه می دهد ملاک ارزیابی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن کارگران از ظرفیت های کارفرمایان باید استفاده شود تاکید کرد: چندین سال است که از طرف کانون کارفرمایان استان طرحی برای ساخت مسکن کارگران ارائه شده است که امیدوارم با تلفیق این پیشنهاد با طرح دولت در راستای مسکن سازی بتوان برای کارگران استان مسکن ایجاد کرد.

تشکری در پایان تصریح کرد: مجموعه فعالیت های تشکل های کارگری و کارفرمایی در حوزه کسب و کار باعث بهبود فضای کسب و کار و همچینن اطمینان خاطر کارگران از شرایط کار خود می شود و همچنین کارفرمایان نیز مطمئن هستند که از نیروی کار سالم استفاده می کنند.

گفتنی است در آیین افتتاح ساختمان کانون کارگران بازنشسته شهرستان یزد درویشی مدیرکل تامین اجتماعی، دکتر توحیدی فر مدیرکل مدیریت درمان تامین اجتماعی و برخی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی حضوری داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه