English

حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی؛

رسانه ها و معتمدین نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه دارند

امام جمعه میناب گفت: اصحاب رسانه و معتمدان هم نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه دارند.

رسانه ها و معتمدین نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجید سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب در نحستین همایش وحدت اسلامی در شهرستان میناب با بیان اینکه امروز بیشتر از هر زمانی اکنون به وحدت نیازداریم افزود: تقویت وحدت رمز موفقیت مسلمانان جهان است.
وی با بیان اینکه وحدت شیعه و سنی در میناب در کنار هم زبان زد است عنوان کرد: قران کریم چراع هدایت مقابل چشمان ماست و قران کریم میتواند محور وحدت همه ما باشد.
سلحشور با اشاره به اینکه همه ما نباید فراموش کنیم هر‌گامی که برمیداریم باید در راستای وحدت جامعه باشد اظهار داشت: معیار ریاست برای کسی است که به مردم خدمت کند و هیچ جایگاهی جز خدمت به مردم نداریم.
فرماندار ویژه میناب در پایان گفت: وحدت بین شیعه و سنی در میناب یک نعمت است.
حجت الاسلام و المسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب در این مراسم با اشاره به اینکه همه همایش های حوزه وحدت  نباید فقط مختص به علما باشد، اظهار داشت: همان گونه مراکز دینی در زمینه وحدت نقش دارند دانشگاه هم نقش دارند.
وی با بیان‌ اینکه وحدت بین دانشگاه و حوره لازم است گفت: مدیران دستگاه‌ها نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت دارند و وحدت نظری نیست بلکه باید در عمل ثابت شود.
امام جمعه شهرستان میناب با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و معتمدین هم نقش مهمی در ایجاد وحدت در جامعه دارند افزود: در کنار هم بودن افراد تاثیرات مهمی دارد.
وی با بیان اینکه یکی از راهکارهای وحدت اسلامی و تقریب گسترش مراکز علمی مذاهب اسلامی در دانشگاه و حوزه علمیه است عنوان کرد: رشته‌های تقریبی در دیگر دانشگاه ها تاسیس نیز شود.
حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی در پایان‌ گفت: آرزو دارم شهرستان میناب به عنوان قطب تقریب مذاهب تبدیل شود و مرکز علمی آن تاسیس شود.
احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این جلسه برای عید پیامبر اسلام است گفت: متاسفانه اخلاق در جامعه به فراموشی سپرده شده است.
وی با بیان اینکه در خصوص هفته وحدت باید کار اساسی انجام شود اظهارداشت: در جریان تمدن سازی دانشگاه و حوزه باید در کنار هم باشیم، چرا که دارای مشترکات زیادی هستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه میتوانیم در کرسی های آزاد اندیشی در کنار هم صحبت کنیم  افزود: ما مامویت خود را جامعه محور گذاشته ایم.
شیخ جاسم کامیاب امام جمعه اهل سنت شهر میناب در این‌مراسم عنوان کرد: ارتباط تقوا با اخوت و برادری در قرآن است و این توصیه را به ما می کنند.
وی اظهار داشت: تقوا مختص به مسجد نیست بلکه باید در زندگی افراد باشد.
امام جمعه اهل سنت شهر میناب در پایان گفت: کار شیطان انداختن تفرقه در میان است و کسی که این‌کار را انجام میدهد راه کفار را پیش گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه