English

کاشت درختان با انتقال به روش روتبال در یزد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد اعلام کرد: چند درخت به دلیل اصلاح معابر سطح شهر یزد به جای قطع شدن، به روش روتبال به مکان جدید منتقل و کاشته شد.

کاشت درختان با انتقال به روش روتبال در یزد

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد، عملیات جابجایی درختان در برخی از مسیرها به دلیل انجام عملیات عمرانی  و اصلاح معبر به روش روتبال انجام شد.

منصوری زاده سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد با اعلام این خبر گفت: جابجایی درخت یکی از موضوعات قابل توجهی است که امروزه بجای قطع درختی که به هر دلیلی از جمله جابجایی و اصلاح معابر و ... با روش ها و اقداماتی علمی، درخت را به محل مورد نظر انتقال داده و در محل جدید کاشته می شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز در ادامه افزود: روتبال یکی از روش های جابجایی درختان بصورت کاملا دقیق و علمی می باشد که در این روش درختی چند ساله بدون آسیب رسیدن به تنه و به همراه ریشه سالم و خاک اطراف آن از محل اولیه خود خارج و به محل دیگری منتقل می شود که در این روش ابتدا دور تا دور درختان را به شکل گلدانی گود کرده و جهت جلوگیری از پاشیدن توپ ریشه از یکدیگر به هنگام جابجایی با طناب یا نخ های مستحکم بطور کامل به دور ریشه پیچیده می شود.

وی با بیان مزایای انتقال درخت به این روش گفت: در روش روتبال با توجه به حفظ خاک اطراف ریشه درخت در هنگام بیرون کشیدن از خاک و انتقال به بستر جدید خود  از تماس مستقیم هوا و یا تابش مستقیم خورشید به ریشه درخت جلوگیری شده تا ریشه رطوبت خود را تازمان کاشت مجدد حفظ کند و انتقال درخت موجب خشک شدن آن نگردد.

منصوری زاده در پایان اشاره کرد: دراین مرحله از جابجایی درختان به روش روتبال درختان پالم و نخل از پارک کوچه ۴۴  واقع در حسن آباد وبلوار ولیعصر (عج) امامشهر به دلیل اصلاح معبر بصورت پایلوت جابجا و در باغ زیتون و فضای سبز ورودی پارک شهر شادی کاشته شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی