English

محسن محمدی:

پذیرش عرضه سهام سومین شرکت آستان قدس رضوی در بازار سرمایه

مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی بیان کرد: در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک تعداد بیشتری از شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی وارد بازار سرمایه شوند و ورود شرکت‌های دیگر، در آینده نزدیک خواهد بود.

پذیرش عرضه سهام سومین شرکت آستان قدس رضوی در بازار سرمایه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، روابط عمومی بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی خبرداد: در راستای اجرای سیاست‌های آستان قدس رضوی در حوزه فعالیت‌های اقتصادی، ورود شرکت‌های تابعه بنیاد بهره‌وری موقوفات به بازار سرمایه، کلید خورده است.

روابط عمومی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی همچنین افزود: این اقدام اهداف و دستاوردهای مهمی خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به شفافیت بیشتر، مردمی‌سازی اقتصاد و شریک شدن تمامی آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس رضوی اشاره کرد.

در ادامه این خبر محسن محمدی مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی اعلام کرد: شرکت نخریسی و نساجی خراسان در بازار سرمایه پذیرش شد تا تعداد شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، که سهام آن‌ها به مردم عرضه می‌شود به عدد سه برسد.

محمدی در ادامه این سخنان اضافه کرد: برای اجرای این ماموریت، پس از تهیه اسامی شرکت‌های اقتصادی بنیاد بهره‌وری موقوفات و مذاکره با بورس و فرابورس، شرکت‌هایی که شرایط و آمادگی بیشتری برای اخذ تاییدیه هیئت پذیرش بورس و فرابورس را داشتند، معرفی شدند تا طبق زمان‌بندی وارد بازار سرمایه شوند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی همچنین تصریح کرد: شرکت خمیرمایه رضوی نخستین شرکت تابعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس بود که شهریور ماه امسال مورد تایید هیئت پذیرش فرابورس قرار گرفت و مراحل نهایی این کار در حال انجام است.

وی متذکر شد: امیدواریم تا پایان امسال، عرضه اولیه این شرکت در فرابورس صورت بگیرد و مردم بتوانند سهامدار این شرکت شوند و با این اتفاق شرکت خمیرمایه رضوی به‌عنوان شرکت سهامی عام در فرابورس فعالیت خواهد کرد و بخش قابل توجهی از سهام آن متعلق به مردم خواهد شد و تمام سهامداران می‌توانند در مجامع عمومی شرکت کنند و از منافع سهامداری آن بهره‌مند شوند.

محمدی در ادامه یادآور شد: در ادامه این روند، شهریور ماه امسال نماد شرکت قند تربت حیدریه نیز در بازار پایه فرابورس درج شد و در حال حاضر مردم می‌توانند سهام آن را خرید و فروش کنند و این شرکت طی شش ماه آینده به کمیته پذیرش معرفی شده و بعد از پذیرش نماد، از بازار پایه وارد بازار دوم فرابورس خواهد شد.

 بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی

 مدیر عامل شرکت کارگزاری رضوی همچنین افزود: شرکت نخریسی و نساجی خسروی خراسان نیز سومین شرکت وارد شده به بازار فرابورس است و این مجموعه از شرکت‌های قدیمی و معتبر استان خراسان رضوی است که پذیرش آن، انجام شد و طی ۴ تا ۵ ماه آینده نماد شرکت قابل معامله خواهد شد تا مردم بتوانند از عرضه اولیه سهام آن منفعت ببرند و جزو سهامداران این شرکت شوند.

 وی همچنین عنوان کرد: بخش عمده سرمایه جذب شده از محل عرضه اولیه سهام این شرکت‌ها، به طرح‌های توسعه مولد و پربازده هر شرکت اختصاص داده می‌شود که این کار نه تنها موجب رشد و بالندگی بیشتر شرکت‌ها می‌شود، بلکه منفعت سهامداران، گسترش صنایع، اشتغال جوانان و پویاتر شدن اقتصاد کشور را به دنبال خواهد داشت.

 محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسیری که آغاز شده، با شتاب در حال طی شدن است و در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک تعداد بیشتری از شرکت‌های زیرمجموعه آستان قدس رضوی وارد بازار سرمایه شوند و ورود شرکت‌های دیگر، در آینده نزدیک خواهد بود.

 بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه