English

اسدالله تولیده:

ملجا و پناهگاه جامعه ایثارگری بنیاد شهید است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: ملجا و پناهگاه جامعه ایثارگری بنیاد شهید است و ما به عنوان خادمین این قشر عزیز، وظیفه رسیدگی و پیگیری مسائل و مشکلات آنان را بر عهده داریم.

ملجا و پناهگاه جامعه ایثارگری بنیاد شهید است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در دومین جلسه شورای راهبردی توسعه مدیریت استان ایلام که درخصوص فرآیند تبدیل وضعیت ایثارگران در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام برگزار شد،افزود: همواره از سوی شهدا بر تکریم ایثارگران تاکید فراوان شده، همانگونه که در وصیتنامه شهید والامقامی که در ابتدای جلسه قرائت شده بود، نیز این اصل مهم ذکر شده بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته وحدت،اظهار داشت: این جلسه یکی از جلساتی است که می تواند با خروجی درست و کارشناسی خود، بسیاری از دغدغه های خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را مرتفع نماید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام تصریح کرد: استان ایلام یک استان ویژه است، مردم این استان در خط مقدم می جنگیدند و در بیابان ها آواره بودند، ولی همواره ایستادگی کردند و امروز نیز مشکلات استان را فقط خود ما می توانیم مرتفع کنیم.

تولیده خاطرنشان کرد: در حال حاضر قانون به خوبی راه  را در جهت رفع مشکل اشتغال جامعه معزز شاهد و ایثارگر که دغدغه اصلی این قشر عزیز بوده باز گذاشته است، از این رو اگر موانع اشتغال را از سر راه ایثارگران برداریم، قطعاً عاقبت به خیر خواهیم شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بیان اینکه  راه های قانونی برای رفع مشکل اشتغال جامعه ایثارگران ایلام فراهم شده است،گفت:در حال حاضر قانون به خوبی راه را برای رفع مشکل اشتغال جامعه معزز شاهد و ایثارگر باز گذاشته است، اگر موانع اشتغال را از سر راه ایثارگران برداشته شود به یقین ماندگار خواهد شد.

دوست محمدی

همچنین معاون توسعه منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام در این جلسه گفت: قانون تبدیل وضعیت ایثارگران تنها مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان برنامه و بودجه نیست و چندین سال است که این ظرفیت وجود داشت ،ولی مورد استفاده قرار نگرفته بود.

امین دوست محمدی افزود: برای اجرای هر قانون مقرراتی وجود دارد که از طریق متولیان امر ابلاغ می شوند و قانون در این خصوص نیز به صراحت تاکید دارد که فرزند ایثارگر بعد از گذشت 3 ماه باید تبدیل وضعیت گردد، ولی ممکن است در مقررات جاری و اجرای قوانین مشکلات وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه قانون تبدیل وضعیت شامل سه حوزه از قبیل شمولیت دستگاه اجرایی، شمولیت ایثارگران و شمولیت قراردادها می باشد،اظهار داشت: شمولیت دستگاه‌های اجرایی شامل کلیه دستگاه های ماده 2 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است و شمولیت ایثارگران نیز شامل کلیه نیروهای نظامی، وظیفه و بسیج است که از شهریور ماه 1359 تا مرداد سال 1367 به صورت مستقیم در جبهه حضور داشته اند. همچنین شمولیت قراردادها نیز شامل سه نوع قرارداد مستقیم با دستگاه اجرایی و قراردادهای شرکتی و حجمی است.

معاون توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: از مجموع اقدامات انجام شده توسط همکاران در دستگاههای اجرایی تا این لحظه تعداد 489  شماره مستخدم به صورت قطعی صادر شده است که تعداد 362  مورد آنها بر اساس ظرفیت موجود در قانون برنامه ششم توسعه و بند " د" تبصره 20  قانون است و این تعداد برابر 74 درصد کل شماره مستخدم هایی بوده که تاکنون صادر شده است.

دوست محمدی خاطرنشان کرد: از مجموع 322 شماره مستخدمی که در سامانه وجود دارد تعداد 164 مورد در قالب تبصره 20 قانون بودجه سال جاری و تعداد 158 مورد نیز در فرآیند انجام قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه