English

تاوان را دوچندان نکنیم

اتفاقی که رخ داد زیبنده شعارهای ایثارگری، انقلابی، دفاع مقدسی و ... که پای ثابت نطق‌های فرد مذکور هستند نبود، ولی پرداختن به آن با این حجم از سرعت و کثرت نیز احساس کردم مسیری به دور از انصاف باشد.

تاوان را دوچندان نکنیم

به گزارش خبرگزاری موج البرز،به قلم: محمد ایل بیگی آن روزها کمتر کسی متوجه منظور ما شد و حامیان رئیس شورای شهر (که هرگز از واژه ارتزاق کنندگان از بیت‌المال برای همکاران خودم استفاده نکرده و نمی‌کنم) علیه ما تاختند و کمتر ناسزایی بود که نصیب ما نشود.

البته آقای رئیس شورا نیز از خجالت ما درآمد و با استفاده از واژگانی مثل: «انقلابی گری عند الوقت» ، «جیغ های انالحق»، «تَکرار سیاست بازی های مرسوم» ، «نشریات زرد» ، «گعده‌ها» ، «انقلابی نماهای تازه به دوران رسیده» و چند واژه دیگر که مجالی برای بیان آن نیست، قصوری مثل دریافت خودروی پیمانکار، شفافیت آرا، جلسات غیرعلنی و نطق‌های تکراری و شعاری و ... را گردن ما و برخی رسانه‌های شناسنامه دار انداخت!

اگرچه اخراج بنده از جلسه انتخاب رؤسای کمیسیونها که قرار بود غیرشفاف باشد، به واسطه دخالت یکی دو عضو شورا نهایتاً منتفی شد، ولی برخی رفتارها، صحبتها و نسبتها از رئیس شورا را با آنکه حلال کردم، ولی همچنان در یادم باقیست؛ حتی زمانی که در یکشنبه‌ای ساعت ۱۳:۳۰ بواسطه رحیمی و سعیدی(دو عضو شورا) صحبتی کوتاه برای برطرف شدن مشکلات کردیم و مثلاً آشتی برقرار شد، ولی ساعت ۱۴:۳۰ مجدداً شاهد بیان همان تهمت‌ها و توهین‌ها از تریبون شورا توسط آقای چپردار بودم.

این اتفاقات گذشت و از هر نسبتی که به ما زده شد گذشتم تا اینکه تصویری در فضای مجازی این روزها بیش از پیش ترند شد و تیم رسانه‌ای ما نیز جزو اولین مجموعه‌هایی بود که ابتدا بدون نام بردن از اسم فرد و انتشار فیلم کامل، موضوع را نشر داد.

اگرچه در ساعات ابتدایی (اگر دروغ نگویم) کاملاً از رسانه‌ای شدن موضوع خشنود بودم و احساس میکردم « خدا جواب این آدم رو داده »، ولی انتشار و آزاری که خانواده آن مسئول دید، کمی احساساتم را درباره تناسب آسیب و اشتباه مرتکب شده فرزند قلقلک داد.

اتفاقی که رخ داد زیبنده شعارهای ایثارگری، انقلابی، دفاع مقدسی و ... که پای ثابت نطق‌های فرد مذکور هستند نبود، ولی پرداختن به آن با این حجم از سرعت و کثرت نیز احساس کردم مسیری به دور از انصاف باشد.

بخصوص از این به بعد که متوجه شدم دستگاه قضا و سازمان بازرسی نیز به این موضوع ورود و بزودی نتایج آن اعلام و قطعاً موضوع با دقت بیشتری پیگیری خواهد شد.

و چند نکته:

آری، انتقادات درست بود، ولی زمانی میتوان از صبح تا شب علیه آن مسئول به دلیل استفاده از خودروی شهردار تاخت و تاز کرد که خودروهای شهرداری را از مدیران بیکار و تاریخ مصرف گذشته پس گرفت.

موبایل، لپ‌تاپ و خانه‌هایی که در تصرف افراد خاص قرار گرفته را به بیت‌المال بازگرداند.

پولهای میلیاردی که بعضاً با تعدیل های عجیب به پیمانکاران خاص پرداخت می‌شود، عادلانه‌ محاسبه کرد.

افراد سفارشی که تخصص خاصی ندارند و به واسطه رابطه پست گرفتند، کنار گذاشته شوند.

افراد بر پایه تخصص ، تحصیلات و سابقه در پستهای مدیریتی قرار گیرند.

و ...

اگر همه این موارد رعایت شد، با کوچکترین اشتباه افرادی مثل عضو شورای شهر کرج، سنگین‌ترین مجازات را برای وی در نظر بگیرید و اشد مجازات را برای وی اعمال کنید.

شاید این مطلب بوی پشیمانی از انتشار تصاویرِ استفاده از بیت‌المال را بدهد، ولی نه پشیمانم ، نه قدمی عقب نشینی می‌کنم و آماده حضور در هر محکمه‌ای برای پاسخگویی هستم و در این یادداشت صراحتاً به انتشار آن اشاره داشتم.

حتی جدی تر از گذشته مسیر برخورد با اینگونه رفتارها و تضادهای گفتاری و عملی را طی خواهم داد.

ولی معتقدم باید مشکلاتی مثل فساد، رانت، دست‌درازی به بیت‌المال و پارتی بازی را یکبار برای همیشه از ریشه خشکاند؛

وگرنه امروز اسم و فیلم یک عضو شورا منتشر شده و احتمالأ فردا مسئولی دیگر؛

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی