English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد عنوان کرد:

منطقی‌ترین راهکار در تامین برق، استفاده از برق خورشیدی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در مراسم بهره برداری نیروگاه 10 مگاواتی برق خورشیدی غدیر در کوشک شهرستان بافق، گفت: امسال بیشتر از 10 هزار مگاوات در کشور کمبود برق داریم و مشکل تامین انرژی هم برای نیروگاه ها وجود دارد بنابراین بهترین روش و منطقی ترین راهکار استفاده از برق انرژی خورشیدی است.

منطقی‌ترین راهکار در تامین برق، استفاده از برق خورشیدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در مراسم بهره برداری نیروگاه 10 مگاواتی برق خورشیدی غدیر در کوشک شهرستان بافق، با اشاره به سرعت در اجرای این پروژه، بیان کرد: با بهره بردای از نیروگاه خورشیدی کوشک 81 و نیم مگاوات برق خورشیدی وارد شبکه استان یزد شده و از 1860 مگاوات برق مصرفی توانستیم 81 و نیم مگاوات آن را از طریق برق خوشیدی تامین کنیم.

وی گزارش داد: کل ظرفیت برق خورشیدی شناسایی شده در یزد 650 مگاوات است که برای 250مگاوات آن قرارداد وجود دارد و از این مقدار81 و نیم مگاوات وارد شبکه شده است.

عظیمی گفت: امسال بیشتر از 10 هزار مگاوات در کشور کمبود برق داریم و مشکل تامین انرژی هم برای نیروگاه ها وجود دارد بنابراین بهترین روش و منطقی ترین راهکار استفاده از برق انرژی خورشیدی است.

وی افزود: در سال های اخیر اقتصاد برق مورد توجه وزارت نیرو نبوده و باعث شده بخش عمده نیروگاه ها با مشکل مواجه شوند، در این زمینه بارها از وزارت نیرو خواستار تعدیل قیمت شدیم ولی تاثیری نداشت و عامل ترغیب سرمایه گذاران نشد.

عظیمی با اعلام اینکه پذیرای سرمایه گذاران هستیم، عنوان کرد: متوسط روزهای آفتابی یزد بیشتر از استان های دیگر است و استان یزد یک مقصدی است که می تواند سرمایه گذاران برق و انرژی را به سرمایه گذاری برای تولید برق ترغیب کند و ما پذیرای سرمایه گذاران هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه