English

مصرف ۷۵ درصد برق استان یزد در صنعت/مخاطرات قطع برق برای صنایع

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد گفت: 75 درصد برق استان یزد در صنعت، 9 درصد در بخش کشاورزی و مصرف خانگی زیر 10 درصد است و این امر موجب شده تا سهم صنعت در خاموشی و قطع برق بیشتر باشد.

مصرف 75 درصد برق استان یزد در صنعت/مخاطرات قطع برق برای صنایع

سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در گفت و گو با خبرگزاری موج یزد، گفت: 75 درصد برق استان یزد در صنعت، 9 درصد در بخش کشاورزی و مصرف خانگی زیر 10 درصد است و این امر موجب شده تا سهم صنعت در خاموشی و قطع برق بیشتر باشد.

وی در ادامه به خسارت های قطعی برق برای صنایع هم اشاره کرد و یادآور شد: در یزد بالاترین سهم صنایع در زون شیمیایی است که امکان قطع برق برای آنها وجود ندارد و خرابی سیستم ها را به دنبال خواهد داشت حتی در برخی از کارخانجات خاص اتصال برق و قطع برق باعث سوختن قطعات مهم دستگاه ها می شود.

عظیمی بیان کرد: تولید برق یزد بیشتر از مصرف است ولی در عین حال مصرف برق صنعت یزد هم بیشتر از کشور است که باید برای مصرف بهینه تلاش شود.

عظیمی به وجود سرمایه گذاران جدید برای تولید برق در یزد اشاره کرد و گفت: هم ارگان های دولتی هم بخش خصوصی باید برای کمبود برق و قطعی ناشی از آن راهکار اساسی بدهند و به سرمایه گذاران صنعت برق اجازه فعالیت داده شود.

وی درباره برنامه قطع برق صنایع هم به شرکت توزیع برق یزد، پیشنهاد کرد: 2 روز قبل از اجرای برنامه، باید لیست قطعی برق به کارخانجات اطلاع رسانی شود چون مخاطرات زیادی صنایع را تهدید می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه