English

کمک ۲۲ میلیارد ریالی خیرین یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد از کمک ۲ میلیارد و دویست میلیون تومانی مردم نوعدوست و نیکوکاران یزدی در رمضان 1442هجری قمری خبر داد.

کمک ۲۲ میلیارد ریالی خیرین یزدی به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان یزد؛ سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر گفت: نیکوکاران ، خیرین و مردم نوعدوست استان یزد مبلغ ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان را در ماه مبارک رمضان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه اهدا نمودند.

عظیمی در ادامه از آزادی ۲۵ محکوم مالی از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و گفت: بدهی این محکومین مالی مبلغ ۱۸ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان بود که مبلغ ۱۵ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان از  آن را توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان یزد از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و با پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان زمینه آزادی این ۲۵ محکوم مالی از زندانهای استان فراهم گردید که ۲ نفر از این محکومین زن و مابقی مرد بودند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: از این تعداد زندانیان آزاد شده تعداد ۱۴ محکوم مالی، ۶ محکوم نفقه،  4 محکوم مهریه، ۱ محکوم دیه بودند که با مساعدت مردم دارالعباده از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد به دلیل همکاری با ستاد دیه استان در ماه مبارک رمضان گفت: ستاد دیه استان در این ماه پر خیر برکت اقدام به طراحی تعداد ۱۲ بنر به منظور جذب کمک های نیکوکاران و نصب آنها در نقاط پر تردد شهر و برگزاری ۳ ویژه برنامه گلریزان ، تهیه و تولید و پخش ۳ ویژه برنامه گلریزان مجازی  به صورت اینترنتی و پخش آن از پیج یزد فرهنگ  نمود که کلیه این اقدامات با همت سازمان فرهنگی ، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد انجام گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در ادامه از عوامل برنامه تلویزیونی ماه مهربانی تقدیر و تشکر به عمل آورده و گفت : این برنامه همه روز از ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه استانی یزد پخش و تاثیر بسیار بسزایی در فرهنگ سازی و جذب کمک های نیکوکاران در ایام ماه مبارک رمضان داشت.

سید مسعود عظیمی گفت: طبق استفتائات به عمل آمده از مراجع عظام تقلید، اختصاص زکات فطریه به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مغایرتی با متون فقهی ندارند و طبق نظر آیات عظام محمدتقی بهجت رحمت‌الله‌علیه، محمد فاضل لنکرانی رضوان‌الله‌‌علیه، سید علی سیستانی مدظله‌العالی، میرزا جواد تبریزی قدس‌سره، سید علی خامنه‌ای حفظه‌الله، ناصر مکارم شیرازی دام‌عزه، حسین نوری همدانی دامت‌برکاته و جمعی از علمای معزز اهل‌سنت پرداخت زکات با هدف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ناتوان در پرداخت دیه یا مبلغ بدهی مانعی ندارد.

این مقام مسئول در پایان گفت: نیکوکاران میتوانند مبالغ اهدایی خود را به شکاره کارت مجازی  6668-6666-7270-5041 به نام ستاد دیه استان یزد و با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک های خود را به این ستاد اهدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی