English

هشدار به هرمزگان نشینان؛

گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در هرمزگان/ هوای بندرعباس برای همه گروه ها ناسالم است

طبق اعلام مرکز سنجش آلودگی محیط زیست هرمزگان امروز شاخص کیفیت هوای بندرعباس در رده بندی قرمز قرار دارد و همچنین هوای بندرخمیر و جاسک برای گروه های حساس نا سالم است.

گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در هرمزگان/ هوای بندرعباس برای همه گروه ها ناسالم است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مریم سلیمی زاده رئیس مرکز سنجش آلودگی هوای محیط زیست هرمزگان گفت: هوای شهرستان بندرعباس براساس پارامتر ده میکرون، برابر با ۱۹۱، و برای تمام گروه‌ها ناسالم است.
سلیمی زاده بیان کرد: براساس پارامتر ۱۰ میکرون، شاخص کیفی هوای دو شهرستان بندرخمیر و جاسک نیز به ترتیب با ۱۲۸ و ۱۴۵، برای گروه‌های حساس ناسالم است.کیفیت هوای کمتر از عدد ۱۰۰ قابل قبول است و در وضعیت سالم قرار دارد.

در همین رابطه فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان توصیه کرد افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان طی امروز وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال شرقی و گرد و غبار در مناطق شرقی، مرکزی و برخی نقاط شمالی استان، تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و غرب دریای عمان پیش بینی می‌شود.

به گزارش موج؛ این وضع جوی که تا سه شنبه ادامه دارد موجب کاهش کیفیت هوا، دید افقی و مواج شدن دریا می‌شو، همچنین ددر این مدت بیشینه سرعت باد بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا یک و نیم متر خواهد رسید و خلیج فارس با وزش باد‌های شمال غربی نسبتاً مواج خواهد بود.

شایان ذکر است؛ شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه  یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه