English

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

تشکیل ۹۳۸ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی/افزایش ۱۳ درصدی جرائم سایبری

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی از یک سال گذشته در استان گفت: ۹۳۸ پرونده جرایم اقتصادی تشکیل شد.

 تشکیل ۹۳۸ پرونده جرایم اقتصادی به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان در آذربایجان شرقی/افزایش ۱۳ درصدی جرائم سایبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از آذربایجان شرقی، سردار حسین عبدی در  نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: در ۶ ماه گذشته ۱۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی در استان ثبت شده است.

وی افزود: همچنین ۱۱ پرونده تسهیلات غیر مجاز، ۳ پرونده اختلاس و ۳۵ پرونده احتکار تشکیل شده است و ارزش این پرونده‌ها ۴۰۳ میلیارد تومان و تعداد دستگیرشدگان در این ارتباط ۲۱۹ نفر است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی از یک سال گذشته در استان ادامه داد: ۹۳۸ پرونده جرائم اقتصادی به ارزش ریالی ۱۲۵ میلیارد تومان تشکیل شد که در این زمینه ۴۹۲ خودرو توقیف و یک هزار نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه رتبه آذربایجان شرقی در سرقت مسلحانه ۵۰ درصد کمتر از میانگین کشوری و در حد صفر است اظهار کرد: میزان وقوع سرقت به عنف ۷ درصد، راهزنی، آدم ربایی و تجمع غیرقانونی ۱۴ درصد، وقوع شرارت ۱۰ درصد و جعل ۱۵ درصد کمتراز میانگین کشوری است.

سردار عبدی از کاهش ۲۲ درصدی تصادفات فوتی و جرحی در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۷ نفر به دلیل تصادفات رانندگی در استان جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته و ۸ هزار و ۴۳۷ نفر نیز مصدوم شدند که این میزان  ۴ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در این مدت میزان فوتی‌ها در تصادفات داخل شهری ۹ درصد کاهش و در تصادفات برون شهری ۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۳۴ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر در استان گفت: ۴ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد و ۳ هزار و ۲۴۸ نفر قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: تشکیل پرونده در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۵۱، دستگیری قاچاقچیان ۲۳ درصد و دستگیری معتادان و تحویل به کمپ ماده ۱۶ و ماده ۱۵ در استان ۱۰۶ درصد افزایش داشته است.

سردار عبدی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین آمار سرقت خرد مربوط به وسایل خانه باغ‌ها است شرح داد: در حوزه سرقت‌های مهم بیشترین فراوانی در حوزه خودرو، قطعات و محتویات خودرو است که ۳۰ درصد کل سرقت‌های استان را به خود اختصاص داده و ۹۳ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

وی همچنین از افزایش ۱۳ درصدی جرائم سایبری اشاره کرد و گفت: کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی و هتک حیثیت به ترتیب بالاترین فراوانی را به خود اختصاص داده است که میزان کشفیات جرائم سایبری ۱۸ درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به افزایش ۲۰۴ درصدی صدور گذرنامه در ۶ ماهه نخست امسال اظهار کرد: در این مدت برای ۴۵ هزار و ۴۴۶ نفر گذرنامه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بیش از ۳۶۹ هزار خدمت در دفاتر پلیس+۱۰ ارائه شده گفت: ۱۶ هزار و ۴۶۰ گواهی نامه جدید صادر شده و میزان تعویض گواهی نامه ۸۳ درصد کاهش و صدور گواهی نامه المثنی ۲ درصد افزایش داشته است.

سردار عبدی تعداد کل تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ را در ۶ ماهه اول امسال  بیش از یک میلیون تماس اعلام کرد و افزود: ۱۵ درصد افزایش تماس داشتیم و تعداد تماس‌های عملیاتی یک درصد افزایش یافته که تعداد قابل توجهی از تماس‌ها مربوط به ارشاد پلیسی بوده است.

وی اضافه کرد: در حوزه نظام وظیفه نیز میزان اعزام‌ها ۵۳ درصد افزایش داشته و صدور معافیت پزشکی ۱۱ درصد کاهش، صدور معافیت موارد خاص یک درصد و معافیت تحصیلی ۸۹ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: میزان کشفیات قاچاق اسلحه و مهمات در استان ۷ درصد افزایش داشته که در این زمینه ۵ باند تهیه و فروش متلاشی شدند.

سردار عبدی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با اراذل و اوباش در استان گفت: در این زمینه ۵۸ عملیات دستگیری انجام شده که ۱۷۲ نفر دستگیر شدند که از آن‌ها انواع سلاح سرد، قمه و چاقو کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با سامانه‌های موجود با ۳۶ میلیون راننده ارتباط دارد گفت: کنترل مرز‌ها به صورت اوپتیکی صورت می‌گیرد و مرز‌های ما از امن‌ترین مرز‌ها است که دستاورد هوشمندسازی نیروی انتظامی است.

سردار عبدی سطح وقوع جرائم را در استان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و ادامه داد: جرائم خشن بسیار پایین‌تر از سایر استان‌ها است که مدیون فرهنگ مردمی و نظارت‌های اجتماعی و خودمراقبتی در کنار وجود علمای دینی در استان است تا شبکه‌های سازمان یافته جرم در این استان شکل نگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه