English

جرائم اقتصادی در صدر تخلفات سایبری در استان کرمانشاه

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: جرائم سایبری ۱۱۵ درصد افزایش پیداکرده است که دراین‌بین جرائم اقتصادی بیشتر از جرائم دیگر بوده است.

جرائم اقتصادی در صدر تخلفات سایبری در استان کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، علی کریمی از افزایش ۱۱۵ درصدی جرائم سایبری در استان کرمانشاه طی 10 ماهه سال جاری خبر داد و ابراز داشت: جرائم اقتصادی ۱۷۶ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته افزایش داشته است و بیشترین جرائم برداشت از حساب بانکی، کلاه‌برداری‌های اینترنتی و مزاحمت‌های اینترنتی بوده است.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: با توجه به اینکه فضای سنتی به سمت فضای سایبری حرکت است متأسفانه شاهد جرائم بیشترین در فضای مجازی هستیم.

این مقام انتظامی گفت: مردم به‌هیچ‌وجه رمز کارت خود و همچنین رمز کارت دوم و شماره کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و حتماً رمز پویا را فعال کنند و توجه داشته باشند که رمز پویا گرفتن به معنی این نیست که گرفتار مجرمین سایبری نمی‌شوند.

کریمی گفت: مردم موقع خرید اینترنتی حتماً توجه داشته باشند فروشگاه نماد آن داشته باشد و از هر کجایی خرید نکنند.

او افزود: مردم هنگام خرید از شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشند که پیج ها، کانال‌ها و گروه‌ها ممکن است که دارای افراد کلاه‌بردار باشد، لذا دقت لازم را انجام دهند.

رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه گفت: مردم در زمان استفاده از سایت‌های دیوار و شیپور در فضای شبکه‌های اجتماعی توجه داشته باشند که قبل از مشاهده و بررسی کالا مبلغی را به‌عنوان بیانه پرداخت نکنند، چون همین کار موجب می‌شود که آن فردی که این کار را دارد انجام می‌دهد پس از دریافت بیانه کالا را ارسال نکند و ارتباط را قطع کند.

این مقام انتظامی گفت: مردم زمانی که کالا را دریافت می‌کنند، سعی کنند باکارت بانکی و به‌صورت کارت به کارت پرداخت کنند و رسید آن را نگه‌دارند، زیرا اگر آن کالا، کالای سرقتی باشد بتوانند بعدازآن را ثابت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه