English

محمد اهلی خبر داد:

واگذاری بیش از ۴۳ هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران در اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از 43 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

واگذاری بیش از 43 هکتار زمین صنعتی به سرمایه گذاران در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، محمد اهلی ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: این حجم از واگذاری ها در قالب 59 قرارداد صنعتی بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از افزایش چشمگیری برخوردار بوده ایم.

وی ادامه داد: البته در شهرکهای صنعتی استان از بابت واگذاری زمین صنعتی در مضیقه بسیار شدیدی قرار داریم چونکه در برخی از شهرکها و نواحی صنعتی، زمین قابل واگذاری یا به اتمام رسیده است و یا در شرف اتمام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: تنها راه برون رفت از این مشکل، ایجاد و توسعه شهرکهای صنعتی جدید در سطح استان است که این شرکت به طور جد پیگیر این موضوع از طرق مختلف می باشد.

اهلی مشکل تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و افزود: با توجه به اینکه سرمایه گذاران بیشتر مایل به سرمایه گذاری در مراکز استانها هستند و در حال حاضر زمین صنعتی که قابل واگذاری به سرمایه گذاران باشد در مرکز استان نداریم، این شرکت جوابگوی حجم بالای متقاضیان سرمایه گذار در مرکز و برخی از شهرستان های استان را ندارد.

وی ادامه داد: در کنار توسعه شهرکهای صنعتی بایستی به تامین اعتبارات مناسب برای تامین زیرساختها در آن نیز توجه گردد چونکه به علت حمایت از سرمایه گذاران، قیمت حق بهره برداری زمین واگذار شده بسیار پائین تر از قیمت تمام شده در اختیار متقاضیان قرار داده می شود و اعتبارات داخلی این شرکت نیز جوابگوی تامین زیرساختها در شهرکهای صنعتی را ندارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل افزایش میل به سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی را در راستای حمایت ها و مشوق های جدیدی دانست که در جهت ایجاد رونق اقتصادی، اشتغال پایدار و حمایت از تولید انجام شده است.

اهلی از جمله مشوقات اعطایی به متقاضیان را واگذاری زمین به صورت نقد و اقساط، تخفیف 50 درصدی در حق بهره برداری زمین در مناطق محروم و ارائه بسته های حمایتی به واحدهای تولیدی برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا این اقدامات، بستری مناسب برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران در استان باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه