English

حجت الاسلام کریمی تبار:

نقش عشایر ایلام در تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه روستائیان و عشایر جامعه ای مولد و همیشه در صحنه هستند،گفت: نقش عشایر در تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است.

نقش عشایر ایلام در تحقق اقتصاد مقاومتی ستودنی است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل امور عشایری استان و جمعی از کارکنان این نهاد به مناسبت 15 مهر ماه روز روستا و عشایر با تاکیدبر حل مشکلات و نیازهای جامعه عشایری و روستایی استان، افزود: جامعه روستایی و عشایر ما جامعه ای هستند که پای کار بوده و هستند و حضورشان در دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح بسیار مهم بوده است.

وی با بیان اینکه  قشر روستایی و عشایری قشری پایبند به اسلام و انقلاب هستند و این قشر قبل از اینکه مصرف کننده باشند، تولید کننده هستند،اظهار داشت: رویکرد جدیدی که برای زندگی در روستا در استان ایجاد شده، فرصتی است که باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود، امروزه برخی از بازنشسته ها به سمت دامداری و پرروش دام حرکت می کنند که این موضوع باید در شرایط فعلی مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: جامعه روستایی و عشایر ما جامعه ای هستند که پای کار بوده و هستند و حضورشان در دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح نقشی مهم درعقب نشینی دشمن از سرزمین و کیان اسلامی داشته است.

امام جمعه ایلام گفت: در شرایط فعلی با یک تناقضی در موضوع خرید دام مواجه هستیم، در شرایطی که تحریم هستیم و برای ارز دچار مشکل هستیم، به راحتی از کشورهای خارجی گوشت وارد کردند و این یکی از  موضوع هایی بود که من چندین مورد پیگیری کردم و به مسئولین مربوطه هم اعتراض داشتم.

حجت الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: آن هزینه ای که برای واردات گوشت انجام می گیرد، اگر هزینه خدمات به عشایر و تولیدکننده های روستایی می شد، طبیعتا با هزینه کمتری همان گوشت را می توانستیم برای جامعه تامین کنیم، اینکه چه کسانی ذی نفع بودند که منفعت شخصی خودشان را بر مصلحت جامعه و کشور برتری داده اند، نکته ای است که واقعا جای بررسی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تصریح کرد: در شرایط فعلی به نظر می رسد رویکرد جدیدی در جهت حمایت از عشایر انجام می شود، بنده هم پیگیر بودم، قبل از سفر آیت الله رئیسی به استان تلاش‌هایی کردم که مسئولین برای خرید دام مازاد پای کار بیایند، اخیرا هم در سفر رئیس جمهور به صورت خصوصی با ایشان در این خصوص صحبت کردم، در شورای اداری مطرح کردم، از بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم درخواست هایی داشتم و به صورت رسمی هم برای کمک کردن  برای دفتر رهبر معظم انقلاب هم نامه نوشتم که به دنبال آن مجوز خرید دام مازاد مطرح شد که از روستاییان و عشایر دام مازاد خریداری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: اگر در جامعه عشایری ما کسی بخواهد شغلش را تعطیل کند به این آسانی دیگر جایگزین ندارد، آنها با حداقل هزینه ای که دارند، حداکثر تولید را دارند و نقش به سزایی در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: استان ایلام جزو اولین استان های است که مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری به صورت پروژه ای، تخصصی و کارشناسی شده انجام گرفت که قطعا نیاز به پیگیری دارد، چرا که فرصت نداریم و چنانچه در این شرایط دامی تلف شود، امکان احیای آن وجود ندارد، باید در جهت برطرف کردن مشکلات جامعه روستای و عشایری استان در زمینه آب، علوفه، دارو، خرید دام مازاد و آرد پیگیری‌های جدی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که بین کشتارگاه و خرید دام وجود دارد باید برطرف شود، در بحث آب رسانی سیار به عشایر و روستائیان استان که معمولا دو هفته یکبار و ۲۰ روز یکبار  انجام می شود، بعضی وقت ها خود عشایر ناچارند که آب آزاد خریداری کنند که توان پرداخت چنین هزینه ای را ندارند و لازم است که توجه بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار در پایان بر تامین و واگذاری پنل‌های خورشیدی به منظور تامین برق عشایر و رواج و توسعه صنایع دستی عشایر و مکان مناسب برای مدارس عشایر  تاکید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه