English

تورج همتی:

محیط زیست خراسان رضوی به ۷۰۰ محیط بان نیاز دارد

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر ۳ برابر وضع موجود در استان نیاز به محیط بان داریم و در این راستا مکاتبات لازم با سازمان انجام شده است.

محیط زیست خراسان رضوی به ۷۰۰ محیط بان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، تورج همتی مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: براساس شاخص‌ها به ازای هر ۳ هزار هکتار می‌بایست یک محیط بان در خراسان رضوی داشته باشیم که متوسط استان به ازای هر ۶ هزار هکتار یک محیط بان وجود دارد.

همتی در ادامه این خبر افزود: در حال حاضر ۳ برابر وضع موجود در استان نیاز به محیط بان داریم و در این راستا مکاتبات لازم با سازمان انجام شده است که امید است در دولت سیزدهم کمبود نیرو در سطح ادارات کل به ویژه خراسان رضوی مرتفع شود.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: بردسکن به لحاظ تنوع زیست محیطی یکی از شهرستانهای منحصر به فرد در استان و کشور است و علی غم کمبود نیرو، ولی محیط بانانی پرتلاش و میدانی در سطح استان وجود دارد و تمامی نقاط استان برای متخلفان شکار صید ناامن است.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه خراسان رضوی محیط بانانی نمونه و فعال دارد که در سال گذشته یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح کشور نمونه و تعدادی از محیط بانان نیز به عنوان محیط بانان نمونه در کشور انتخاب شدند.

همتی در خاتمه خاطر نشان کرد: خراسان رضوی در دستگیری متخلفین حوزه حیات وحش در بین استانهای کشور در جایگاه اول قرار دارد به طوری که از ابتدای امسال تا کنون ۴۵۰پرونده تخلف شکار صید تشکیل و دراین راستا ۸۰ نفر شکارچی متخلف دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شده اند و از ناحیه آنها ۱۲۰قبضه اسلحه کشف شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه