English

چهار دانگ از شش‌دانگ استان کرمانشاه وقف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: چهار دانگ از شش‌دانگ استان کرمانشاه وقف است اما درعمل فقط به حدود دو دانگ آن عمل می‌شود.

چهار دانگ از شش‌دانگ استان کرمانشاه وقف است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی در دیدار کارکنان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با نماینده ولی‌فقیه در استان به‌مناسبت دهه وقف، ابراز داشت: متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها در استان با یکدیگر همکاری نمی‌کنند و اگر اداره‌کل اوقاف از سوی سایر دستگاه‌ها حمایت شود می‌تواند خدمات بسیار بیشتری در استان ارائه کند. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه ما حمایت لازم را از سوی برخی دستگاه‌ها از اداره اوقاف نمی‌بینیم، خاطرنشان ساخت:  به‌طوری‌که برای دریافت مجوز یک چاه حدود ۲ سال پیگیری کردیم؛ چاهی که برای توسعه کشاورزی در ۴۰ هکتار زمین و ایجاد اشتغال برای جوانان استان تاثیر زیادی دارد.

وی با اشاره به خدمات اداره‌کل اوقاف در استان عنوان کرد: ما در سه حوزه وقف، بقاع متبرکه و امامزادگان و برنامه‌های قرآنی فعالیت داریم؛ در بخش وقف از محل اجرای نیت واقفان در زمینه درمان، افراد بی‌سرپرست، تجهیز حوزه‌های علمیه و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت خدمت ارائه می‌کنیم.

حجت الاسلام صالحی هدیه ۲ هزار و ۷۰۰ جفت کفش ملی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در نوروز امسال، توزیع ۲ هزار و ۱۸۰ بسته معیشتی در سال جاری و طبخ دست‌کم ۲ هزار پرس غذای گرم در طول هفته و توزیع بین نیازمندان را از جمله خدمات حوزه وقف دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه درباره خدمات ارائه‌شده در امامزاده‌ها نیز عنوان کرد: همه امامزاده‌های استان به اندازه‌ امامزاده علی صالح ایلام درآمد ندارند اما با این‌وجود امامزاده‌های کرمانشاه کارکرد خود را از دست نداده و در حال ارائه خدمت و ایفای نقش هستند به‌طوری‌که در ایام کرونا ما بیشتر از همه دستگاه‌های دیگر، کاروان‌های معنوی با محوریت امامزاده‌ها را به محلات اعزام کرده‌ایم.

او همچنین درباره برنامه‌های قرآنی اداره‌کل اوقاف به اجرای محافل انس با قرآن اشاره و اظهار کرد: براساس ارزیابی سال گذشته سازمان اوقاف کشور ، اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه در زمینه فعالیت‌های قرآنی در رتبه اول کشور قرار گرفته‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه