English

مرتضی اشرفی:

بررسی تجارت ایران و قرقیزستان، هفته آینده در مشهد برگزار می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: کشور قرقیزستان با خراسان رضوی روابط اقتصادی بسیار دارد به طوری که ۸۰ درصد کالا‌های صادر شده از ایران به قرقیزستان از طریق این استان صادر می‌شود.

بررسی تجارت ایران و قرقیزستان، هفته آینده در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: نشست بررسی تجارت ایران با قرقیزستان هفته آینده در مشهد برگزار می‌شود.

اشرفی در ادامه این خبر اظهار کرد: این نشست با حضور مجازی "سعید خرازی" سفیر ایران در بیشکک  برگزار می‌شود.

معاون استانداری خراسان رضوی همچنین اضافه کرد: نشست کارگروه توسعه صادرات استان خراسان رضوی هفته آینده به موارد مرتبط با کشور قرقیزستان می‌پردازد که مهمترین آن‌ها تداوم پرواز‌های مستقیم مشهد - بیشکک ، مشکلات حمل و نقل کالا از مسیر ریلی و زمینی، تعرفه کالا‌ها و اعزام و پذیرش هیات‌های بازرگانی خواهد بود.

وی در ادامه بیان کرد: سایر رویداد‌های اقتصادی از جمله برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اختصاصی با این کشور و همچنین راه اندازی مرکز علائم تجاری ایرانیان در پایتخت کشور قرقیزستان با محوریت استان خراسان رضوی نیز در این نشست بررسی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: قرقیزستان کشوری محصور در خشکی در آسیای مرکزی است، این کشور از شمال با قزاقستان از شرق با چین، از جنوب با تاجیکستان و از غرب با ازبکستان همسایه است. جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۶ میلیون نفر برآورد شده‌است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن بیشکک ۸۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اشرفی در خاتمه در مورد روابط تجاری قرقیزستان با خراسان رضوی خاطر نشان کرد: کشور قرقیزستان با خراسان رضوی روابط اقتصادی بسیار دارد به طوری که ۸۰ درصد کالا‌های صادر شده از ایران به قرقیزستان از طریق این استان صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه