English

محمدصادق براتی:

خراسان رضوی قطب مهم گردشگری زیارت با ۳۵ میلیون زائر و گردشگر

معاون استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: پیش از کرونا قطب مهم گردشگری زیارت بوده و امیدواریم بعد از کرونا نیز همچنان ۳۰ تا ۳۵ میلیون زائر و گردشگر مورد توجه و استقبال قرار گیرد.

خراسان رضوی قطب مهم گردشگری زیارت با ۳۵ میلیون زائر و گردشگر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدصادق براتی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی در نشستی با مدیرکل حوزه وزارت و امور بین‌الملل وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی که به‌منظور معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزار شد اعلام کرد: استان خراسان رضوی پیش از کرونا قطب مهم گردشگری زیارت بوده و امیدواریم بعد از کرونا نیز همچنان ۳۰ تا ۳۵ میلیون زائر و گردشگر به این استان سفر کنند.

محمدصادق براتی در ادامه با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق و با اشاره به انتصاب مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، افزود: مدیرکل جدید درگذشته خدمات شایسته‌ای در استان داشته است و با ظرفیت‌های و شرایط این استان آشنایی کامل دارد.

معاون استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به‌حکم انتصاب سید جواد موسوی به‌عنوان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ابراز کرد: در این حکم به ۱۲ بند مهم اشاره‌شده که ۵-۶ بند آن در استان انجام‌شده و ۴-۵ بند آن لازم است در دوران مدیر جدید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.

در ادامه علیرضا ایزدی مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره تغییر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این استان زحمات زیادی را کشیده است و با توجه به بازنشستگی مدیرکل سابق، فردی از همین خطه که از قدیمی‌های این اداره کل و سبقه بسیار خوبی دارد به‌عنوان مدیرکل فعالیت را آغاز می‌کند.

علیرضا ایزدی با اشاره به شرایط کرونایی اظهار کرد: با توجه به این شرایط و در راستای رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی مراسمی تکریم و معارفه برگزار و معارفه و تکریم مدیرکل با حضور اعضای شورای معاونان اداره کل برگزار شد.

وی بابیان این‌که امیدواریم در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی گام‌های مؤثری را برداریم، تصریح کرد: در خراسان رضوی گلچینی از بهترین مدیران وجود دارد که پشتوانه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواهند بود.

پیش ‌از این جلسه نیز مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم تکریم و معارفه‌ای که در شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: باافتخار حامل پیام و سلام دکتر مونسان وزیر و معاونان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستم تا فردی که چند دهه برای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تلاش کرده تکریم کنیم و سکان‌دار جدید این اداره کل در استان جلیل‌القدر خراسان رضوی را معرفی کنیم.

ایزدی بابیان این‌که سال‌ها در محضر آقایان مکرمی‌فر و موسوی تلمذ کرده‌ام، ادامه داد: به وجود مدیران بادانش و تجربه در خراسان رضوی افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: با توجه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی وجود دارد، انتخاب مدیر برای این استان بسیار دشوار بود.

مدیرکل دفتر حوزه وزارتی و امور بین‌الملل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به انتخاب مدیرکل جدید از بدنه این وزارتخانه تأکید کرد: امیدوارم با نگاه جامعی که مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در هر سه حوزه دارد همچنان روبه‌جلو حرکت کند.

معاون استانداری خراسان رضوی

هم‌چنین ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در این مراسم گزارشی از عملکرد اداره کل طی دوره مدیرکلی‌اش ارائه کرد و گفت: تلاش‌های زیادی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان طی مدت حدود ۴ سال اخیر انجام‌شده که با لطف، همکاری و همت مدیران، معاونان و کارکنان اداره کل بوده است.

ابوالفضل مکرمی‌فر هم‌چنین از همکاری استاندار، معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری، مدیران کل معاونت زیارت و دیگر مدیران کل استان، و معاونان و مدیران اداره کل قدردانی کرد.

در ادامه سید جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: خدا را شاکرم که دو بار مجاور بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) شدم و در کسوت خادم گردشگران و زائران باشم.

سید جواد موسوی بابیان‌ این‌که اگر تجربه‌ای اندوخته‌ام از همین جمع آموخته‌ام و امیدوارم بتوانم از این تجربه برای پیشرفت اداره کل استفاده کنم، ادامه داد: دست طلب و یاری به‌سوی شما دراز می‌کنم، تا با کمک مدیران و همکاران اداره کل مسیر روبه‌پیشرفت را ادامه دهیم.

وی یادآور شد: از حسن نظر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکر می‌کنم و امیدوارم با سعی و تلاش مضاعف وظیفه‌ام در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی را به نحو احسن انجام دهم.

شایان ذکر است در پایان این جلسه متن تقدیر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از مکرمی‌فر مدیرکل سابق قرائت و حکم سید جواد موسوی مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی قرائت و اعطا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه