English

حسین قاسمی‌جامی:

سرگرمی در سینما مهم‌تر از ارائه پیام است

حسین قاسمی‌جامی گفت: فیلم ساختن درباره کودکان و نوجوان از علایق من است و سرگرمی در سینما مهم‌تر از ارائه پیام است.

سرگرمی در سینما مهم‌تر از ارائه پیام است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین قاسمی‌جامی اظهار کرد: بیشتر جنبه خیال‌پردازی و فانتزی آثار نوجوانان را دوست دارم؛ اما در کنار جنبه‌های فانتزی فیلم‌ها، به جنبه‌های واقعی زندگی هم توجه می‌کنم.

این کارگردان امسال با دو فیلم «برزنگی» و «پسران دریا» [کارگردانی مشترک با افشین هاشمی] در بخش مسابقه فیلم‌های بلند ایرانی حضور دارد.

این کارگردان با اشاره به این‌که افشین هاشمی بازیگر و فیلمساز خوب و قابلی است، درباره همکاری‌اش با او در کارگردانی «پسران دریا»، اظهار کرد: افشین هاشمی در خلق شخصیت بسیار باهوش است و در ساخت این اپیزود خیلی به من کمک کرد. ما سعی کردیم فیلم را در فضای خیلی آرام و دوستانه بسازیم.

وی درباره فضای کاری خود در سینمای کودک و نوجوان توضیح داد: فیلم ساختن درباره کودکان و نوجوان از علایق من است و بیشتر جنبه خیال‌پردازی و فانتزی آثار نوجوانان را دوست دارم؛ اما در کنار جنبه‌های فانتزی فیلم‌ها، به جنبه‌های واقعی زندگی هم توجه می‌کنم.

قاسمی‌جامی درخصوص فیلم «برزنگی» گفت: این فیلم فضایی کاملا فانتزی دارد و اولین برخورد یک نوجوان برای مکاشفه و تمییز دادن خوب و بد با یکدیگر در این فیلم دیده می‌شود. فیلمنامه‌ای کاملا فانتزی دارد و به دنیای خیال‌پردازانه نوجوانان می‌پردازد.

وی افزود: «برزنگی» تلاش می‌کند تا در یک ماجراجویی‌، خوبی‌ها و بدی‌ها، عشق و محبت را تجربه کند.

این کارگردان در پایان درباره «سینما؛ سرزمین خیال» که شعار جشنواره امسال است، افزود: شعار مناسبی است. همه سینما خیال است. من قبل از این‌که دست به دوربین بشوم ذهنی پر از خیالات نوجوانانه داشتم. وقتی فهمیدم چیزی به نام دوربین وجود دارد بسیار هیجان زده شدم که می‌توانم تخیلاتم را روی دوربین بیاورم. در اصل سینما باید یک سرگرمی باشد و بعد حرف‌هایی هم در آن زده شود و پیام بدهد.

به گزارش موج؛ سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ، به دبیری علیرضا تابش از ۱۶ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۰ (۸ تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱) با شعار «سینما، سرزمین خیال» برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه