English

حمید رضا حاجی بابایی در جمع وکلای استان عنوان کرد

ارائه پیشنهادات مورد انتظار در طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار توسط کانون های وکلا

نماینده مردم همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح 6 ماده ای تسهیل صدور مجوز کسب و کار که اعتراض هایی را به همراه داشته است، از کانون های وکلا درخواست کرد که برای ایجاد روندی میانه و دور از افراط،‌ پیشنهادهای خود را در این زمینه به مجلس ارائه کنند و ما نیز پیگیر موضوع خواهیم بود.

ارائه پیشنهادات مورد انتظار در طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار توسط کانون های وکلا

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حمید رضا  حاجی بابایی، نماینده مردم همدان فامنین در مجلس شورای اسلامی در جمع وکلای استان و در کانون وکلا با اشاره به طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار که مشتمل بر 6 ماده است و طرح آن با اعتراض هایی همراه بوده است، عنوان کرد: هر شغل و پیشه ای اهمییت خاص خود را دارد و بایستی از شرایط قابل قبولی برخودار و مورد اعتنا قرار گیرد.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اخیر خود با کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با ۲۰۳ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند

وی با تشریح ماده 6 و تبصره یک این طرح گفت:  قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت مصوب ۱۳۷۶/۱/۱۷ به شرح زیر اصلاح و یک تبصره به عنوان تبصره (۲) به آن اضافه می شود:

تبصره ۱- کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده مکلفند هر سال از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون پروانه وکالت اقدام نمایند(در حالیکه کارآموزی بوده است)

و داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز را کسب کرده اند، قبول اعلام شده و جهت طی مراحل مقتضی به مرجع صدور مجوز مربوطه معرفی می گردند. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزیر دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون وکلای دادگستری و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

تبصره ۲- برای مشمولین بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۳۹۶-۱۴۰۰) مصوب ۱۳۹۵/۱۲/۱۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی، نصاب مذکور در تبصره (۱) تا پایان دوره قانون مذکور حداقل شصت درصد (۶۰%می باشد.

حاجی بابایی با بیان شرایطی که در این طرح عنوان شده است، گفت: این طرح دچار افراط شده است هر چند در استان به ازای هر 1200 نفر یک وکیل وجود دارد و این تعداد کم است،‌ اما ورود و پذیرش افراد به این حوزه بایستی با طی شدن مراحل منطقی،‌عقلانی و با حفظ کیفیت علمی محقق شود.

وی افزود: هر دو طرف بایستی پیشنهادی متعادل را مطرح و آن را مورد توجه قرار دهند و در  این مقوله بایستی گشایشی محقق شود.

وی با بیان اینکه باید جامعه را به سوی عقلانیت سوق  داد،‌ گفت: نباید اجازه داد جامعه به دست افراد غیرمتعادل بیفتد چرا که عواقب ناگواری خواهد داشت.

وی تصریح کرد: کانون وکلا در هماهنگی با سایر کانون وکلاهای استان های دیگر پیشنهادات خود را به مجلس ارائه دهند و مجلس نیز این آمادگی را دارد که طرحی جامع و مانع را مورد بررسی قرار دهد

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه