English

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان

۱۴۹ هزار مالک روستایی سند مالکیت خود را دریافت کرده اند/همدان دارای رتبه نخست صدور سند مالکیت مسکن روستایی کشور

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده در استان همدان، مالکان ۱۴۹ هزار سند مالکیت خود را دریافت کرده اند افزود: تنها سند مالکیت هشت درصد اماکن روستایی استان همدان صادر نشده است.

 ۱۴۹ هزار مالک روستایی سند مالکیت خود را دریافت کرده اند/همدان دارای رتبه نخست صدور سند مالکیت مسکن روستایی کشور

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده در استان همدان، مالکان ۱۴۹ هزار  سند مالکیت خود را دریافت کرده اند افزود: تنها سند مالکیت هشت درصد اماکن روستایی استان همدان صادر نشده است.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد اماکن روستایی استان همدان دارای سند مالکیت شده و از مزایای آن برخوردار هستند، از مجموع ۱۶۵ هزار واحد مسکن روستایی شناسایی شده در استان همدان، مالکان ۱۴۹ هزار  سند مالکیت خود را دریافت کرده اند.

وی گفت: دراین میان تنها سند مالکیت هشت درصد اماکن روستایی استان همدان صادر نشده که این واحدها نیز بیشتر  در روستاهای اوقافی قرار دارند و یا مالکین این اماکن در روستا حضور نداشته و ساکن شهر و یا استان‌ دیگر و یا خارج از کشور هستند.

ظفری افزود: بر اساس هدفگذاری افق ۱۴۰۴ شاخص بهسازی مسکن روستایی استان همدان باید به ۷۰ درصد برسد که تقریبا سریعتر از هدفگذاری در حال رسیدن به شاخص مورد نظر هستیم.

وی، میزان سهمیه منظور شده استان همدان در زمینه تسهیلات احداث و بازسازی مسکن روستایی برای سال جاری را ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره ذکر کرد و گفت: این سهمیه منظور شده برای استان همدان سه برابر سهمیه استان‌های همجوار است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: از مجموع هشت هزار و ۹۵۵ فقره سهمیه تسهیلات ساخت و بهسازی مسکن روستایی ابلاغ شده به بانک‌های عامل استان همدان، پنج هزار و ۳۷۶ متقاضی از سوی بنیاد مسکن شناسایی و با تکمیل و تشکیل پرونده به منظور عقد قرارداد به بانک معرفی شده‌اند.

ظفری با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد سهمیه تخصیصی استان مربوط به تسهیلات ساخت و بازسازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: یک هزار و ۶۳۶ نفر تا به امروز موفق به عقد قرارداد با سیستم بانکی شده و در حال ساخت واحد مسکن خود هستند.

وی میزان شاخص بهسازی مسکن روستایی در استان همدان را ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت: با تحقق سهمیه منظور شده برای استان میزان شاخص بهسازی مسکن در استان به ۶۷.۵ تا ۶۸ درصد افزایش می‌یابد.

ظفری همچنین با اشاره به طرح مسکن محرومان، گفت: طرح ساخت سه هزار واحد مسکن محرومان در استان همدان ابتدای شهریور ماه امسال به صورت کامل اجرا و به پایان رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه