English

بسیجیان پیشگام عمل به مطالبه رهبری در مورد طرح مواسات هستند

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق مواسات و کمک مومنانه در سطح جامعه گفت: بسیجیان مثل همیشه پیشگام این ماجرا بودند و این بار هم افتخارآفرینی کردند.

بسیجیان پیشگام عمل به مطالبه رهبری در مورد طرح مواسات هستند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور در ویژه برنامه رزمایش همدلی و کمک مومنانه که در حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) برگزار شد اظهار کرد: هفته پر افتخار گرامیداشت دفاع مقدس، فرصتی است برای نکوداشت یاد و نام بسجیانی که در همه عرصه‌ها، وارد میدان شده‌اند و این نام افتخارآمیز را به عنوان مدال افتخاری برای خود به ثبت رسانده‌اند.

وی با اشاره به اقدام فداکارانه علی لندی نوجوانی که با تقدیم جان خود، جان دو تن از همشهریانش را نجات داد افزود: او در سن ۱۴ سالگی به همه ما نشان داد که می‌توان در همه حال، یک بسیجی بود و گام در میدان فداکاری و جهاد گذاشت.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم ضمن تسلیت درگذشت عالم برجسته مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده آملی عنوان کرد: فداکاری در راه اسلام و قرآن و انقلاب، سن و سال نمی‌شناسد و آدمی در هر سنی می‌تواند برای خود افتخار بیافریند.

وی با اشاره به وجود مقبره ۱۱ شهید دوران دفاع مقدس در جوار حرم مطهر امامزاده سید علی(ع) عنوان کرد: پایگاه بسیج این بقعه متبرکه نیز به عنوان یکی از فعال‌ترین پایگاه‌های استان قم، همواره در امور خیر و برنامه‌های اجتماعی پیشگام بوده است.

جمشیدپور روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان به حضرت علی(ع) می‌فرمایند «سَیِّدُ الأَعمالِ ثَلاثُ خِصالٍ: إنصافُکَ النّاسَ مِن نَفسِکَ، و مُواساةُ الأَخِ فِی اللّه ِ عز و جل، و ذِکرُ اللّه ِ تَبارَکَ و تَعالى عَلى کُلِّ حالٍ» سرآمد کارها، سه چیز است: انصاف داشتن با مردم ، مواسات نسبت به برادر [دینى] ، و هماره به یاد خداوند متعال بودن.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم تصریح کرد: انصاف در روابط مختلف انسانی تجلی می‌یابد، انصاف انسان نسبت به خود و نسبت به خداوند، انصاف نسبت به خانواده و جامع و همچنین انصاف دولت و حکومت نسبت به مردم؛ دومین مورد هم که مسئله مواسات است، در سیره اهل بیت(ع) به خوبی دیده می‌شود که آدمی باید همواره به فکر دیگران باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره هم به برکت انقلاب اسلامی و با توصیه‌ها و مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب، شاهد هستیم که مردم همگام با دولت و نهادهای عمومی و بسیجیان، وارد صحنه شده‌اند و از آنچه دارند برای دیگران هزینه می‌کنند.

جمشیدپور با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق مواسات و کمک مومنانه در سطح جامعه عنوان کرد: بسیجیان مثل همیشه پیشگام این ماجرا بودند و این بار هم افتخارآفرینی کردند.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم ادامه داد: گروه‌های جهادی در این عرصه وارد عمل شدند البته هنوز نیازهای بسیاری وجود دارد زیرا در شرایط کنونی، خانواده‌های بسیاری آسیب دیده‌اند و نیازمند کمک هستند.

وی با اشاره به معنای مواسات گفت: این واژه یعنی آدمی دیگران را در اموال خود شریک بداند و این امر با انفاق و صدقه متفاوت است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه