English

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمانشاه:

۲۰ موکب کرمانشاهی در مسیر نجف به کربلا مستقر بوده‌اند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه از فعالیت 160 موکب پروانه دار در سطح استان خبر داد.

20 موکب کرمانشاهی در مسیر نجف به کربلا مستقر بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، سردار بهمن صحرایی در وبینار اربعین حسینی که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه برگزار شد، از مرز خسروی به عنوان یکی از قدیمی ترین مرزهای کشور یاد کرد و افزود: در گذشته کاروان هایی که عازم عتبات عالیات می شدند، عمدتا از این مرز عبور می کردند.

وی افزود: وجود کاروانسراهای قدیمی درکرمانشاه موید رفت و آمد زوار در این مسیر بوده و کرمانشاهیان همواره در طول سده های مختلف پذیرای زوار اباعبدالله(ع) بوده اند.

وی افزود: در سالهای اخیر هم که آیین پیاده روی اربعین با شکوه بیشتری برگزار می شود کرمانشاهیان با شکوه بیشتری پذیرای زوار بوده اند.

صحرایی به وجود  160 موکب پروانه دار در سطح استان اشاره کرد و افزود: این موکب ها در اربعین هرسال خدمات رسانی به زوار را برعهده دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: حدود سه هزار خادم اربعین در این موکب ها فعالیت دارند.

صحرایی با اشاره به محروم ماندن موکب های ایرانی از پذیرایی زوار در اربعین سال گذشته و امسال گفت: متاسفانه بر اثر شیوع کرونا سال گذشته و نیز اربعین امسال نتوانستیم خادم زوار اربعین باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین امسال با توجه به بازگشت زمینی زوار تنها تعدادی از موکب ها در استان خدمات رسانی در موجب بازگشت را برعهده دارند.

این مسئول یادآور شد: در کنار موکب هایی که در سطح استان خدمات رسانی می کنند، حدود 20 موکب کرمانشاهی هم در مسیر نجف به کربلا و بویژه شهر کربلا مستقر بوده و خدمات رسانی به زوار اباعبدالله(ع) را برعهده دارند.

صحرایی با بیان اینکه مردم مراجعات بسیاری به این ستاد داشته و کمک های بسیاری برای خدمات رسانی به زوار اهدا می کنند، ابراز امیدواری کرد سال آینده با بازگشایی مرزها بتوان خدمات رسانی باشکوه و شایسته ای به زوار امام حسین(ع) داشت.

حجت الاسلام ایرانی رییس حوزه های علمیه استان کرمانشاه هم در این وبینار به تشریح نقش حضرت زینب(س) در ماندگاری قیام عاشورا پرداخت و با بیان اینکه این وجود مقدس بعد از امام حسین(ع) تاثیرگذارترین فرد در قیام کربلا بوده، گفت: حضرت زینب(س) بر اساس روایات گوناگون در تمام لحظات قیام امام حسین (ع) از ابتدا تا انتها در کنار امام و برادر خود بودند و نقش موثری در این قیام داشتند.

ایرانی گفت: عمده نقش این حضرت عملا بعد از واقعه عاشورا شروع شد و تشریح قیام و حوادث کربلا از زبان ایشان در مجلس یزید موجب برملاشدن حقیقت کربلا و فساد حکومت یزید شد.

وی تاکید کرد: اگر این وجود مبارک در حادثه کربلا حضور نداشتند، واقعه کربلا و عاشورا شاید اینگونه در تاریخ ماندگار نمی شد و این ماندگاری مرهون افشاگری هایی است که این بانوی بزرگوار از این واقعه داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه