English

جواد وحدتی‌فرد:

افزایش ترانزیت جاده‌ای کالا در خراسان رضوی

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به اعمال سخت گیری های متعدد مرزی توسط ترکمنستان در گذرگاه های مشترک این کشور با خراسان رضوی، بیشتر رونق تجارت و ترانزیت کالا در استان مربوط به گذرگاه دوغارون با کشور افغانستان بوده است.

افزایش ترانزیت جاده‌ای کالا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد وحدتی‌فرد معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی در خراسان رضوی  در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۸۶۳ و ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

وحدتی‌فرد در ادامه این خبر گفت: تردد ناوگان حامل بار ترانزیت ورودی به استان در ۶ ماهه نخست پارسال هزار و ۱۵۹ دستگاه بود که این رقم در نیمه نخست امسال به ۱۱ هزار و ۱۶۵ دستگاه رسیده و نشانگر رشدی ۸۶۳ درصدی است.

معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی همچنین افزود: طی نیمه نخست پارسال ۱۰ هزار و ۶۷۹ دستگاه کامیون حامل بار ترانزیت خروجی نیز در این اداره ثبت شده است که این تعداد در ۶ ماهه نخست امسال با ۱۷۴ درصد رشد به ۲۹ هزار و ۲۵۰ دستگاه رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در بازه زمانی یاد شده تردد ناوگان حامل کالای صادراتی و وارداتی از پایانه های مرزی استان نیز به ترتیب ۲۱۸ و ۳۸۵ درصد رشد داشته است.

وحدتی فرد تاکید کرد: با توجه به اعمال سخت گیری های متعدد مرزی توسط ترکمنستان در گذرگاه های مشترک این کشور با خراسان رضوی، بیشتر رونق تجارت و ترانزیت کالا در استان مربوط به گذرگاه دوغارون با کشور افغانستان بوده است.

وی با اشاره به تعطیلی موقت مرزها در ۶ ماهه نخست سال ۹۹ متذکر شد: البته کاهش ترددهای تجاری به علت همه گیری کرونا طی سال قبل و رفع تدریجی محدودیتها در سال جاری یکی از دلایل رشد تجارت زمینی در مرزهای خراسان رضوی محسوب می شود اما دلیل اصلی رونق تجارت و ترانزیت در استان، ثبات مسیر ترانزیتی و تجاری ایران در مقایسه با کشورهای همسایه به خصوص ترکمنستان بوده است.

وحدتی در خاتمه افزود: افزایش تولید در کشور و به تبع آن رونق صادرات از کشور و همچنین افزایش تجارت در قالب واردات از دیگر دلایل افزایش تردد ناوگان تجاری از پایانه های مرزی خراسان رضوی بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه