English

محسن عراقی زاده:

مشهد، کم بارش‌ترین سال را در ۶۰ ساله گذشته داشته است

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: میزان بارش باران در فصل پاییز را طبق پیش بینی‌های فصلی کمتر از حد نرمال است و بارش باران در شمال شرق و در این فصل شایان توجه نیست و نخواهد بود.

مشهد، کم بارش‌ترین سال را در ۶۰ ساله گذشته داشته است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محسن عراقی زاده مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که خشکسالی و کمبود بارش قرار نیست به این زودی دست از سر خراسان رضوی و مشهد بردارد و استان شاهد کاهش ۶۵ درصدی بارندگی بوده است و امسال پاییز کم بارش تری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت.

عراقی زاده در ادامه این خبر افزود: ایستگاه مشهد در سال زراعی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ کم بارش‌ترین سال دوره آماری ۶۰ ساله را پشت سر گذاشته است و بارش‌ها در پاییز امسال کمتر از حد نرمال خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی همچنین گفت: در سال زراعی گذشته در مشهد فقط ۹۵ میلی متر باران باریده است و این میزان در میانگین دوره آماری ۶۰ ساله حدود ۲۳۸ میلی متر بود و میانگین بارندگی در مشهد طی سال زراعی گذشته نسبت به سال زراعی قبل آن ۶۷ درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت ۶۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: میزان بارش باران در فصل پاییز را طبق پیش بینی‌های فصلی کمتر از حد نرمال است و بارش باران در شمال شرق و در این فصل شایان توجه نیست و نخواهد بود و دمای هوا نیز در شمال شرق در هفته اول مهرماه حدود ۴ درجه بیش از نرمال، اما در هفته بعد حدود نرمال و در هفته‌های بعد حدود ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال خواهد بود.

عراقی زاده در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: طی شش هفته آتی بارش کشور در محدوده کمتر از نرمال است و بارش‌ها بیشتر به استان‌های ساحلی خزر به ویژه گیلان و مازندران محدود خواهد بود و شمال شرق از بارش باران شایان توجه محروم خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه