English

مهدی یعقوبی:

سیاه پوش شدن مشهدالرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد بیان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بخش قابل توجهی از خدمات شهرداری به زائران مشرف شده به مشهد کاهش پیدا کند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام با رویکرد متفاوتی انجام خواهد شد.

سیاه پوش شدن مشهدالرضا(ع) در دهه پایانی ماه صفر

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهدی یعقوبی قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد در خبری اعلام کرد: سیاه پوش شدن شهر مشهد مقدس در دهه پایانی ماه صفر و برنامه‌ریزی جهت خدمت رسانی مطلوب به زائران و مجاوران حریم رضوی در این ایام و با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی.

یعقوبی در ادامه این خبر افزود: هر ساله در دهه پایانی ماه صفر ، مشهدالرضا میعادگاه عاشقان و دلدادگانی بود که از هر نقطه ایران و جهان برای عرض ارادت و تسلیت به محضر مبارک امام مهربانی‌ها به مشهد مشرف می‌شدند که در این میان حجم زیادی از زائران با پای پیاده و از مسیر‌های طولانی خود را به مشهدالرضا(ع) می‌رساندند.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: به همین منظور شهرداری مشهد با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مردمی با ارائه خدمات ویژه و استقرار موکب‌های مختلف در مسیر‌های ورودی مشهد، مقدمات استقبال از زائران را فراهم می‌آورد.

وی در مورد شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بخش قابل توجهی از خدمات شهرداری به زائران مشرف شده به مشهد کاهش پیدا کند و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران رضوی در این ایام با رویکرد متفاوتی انجام خواهد شد.

یعقوبی همچنین گفت: بنا بر برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ایام پایانی ماه صفر، بیش از ۶۵ میلیون متر مربع از معابر شهری با اولویت معابر  منتهی به حرم مطهر رضوی به صورت مداوم تنظیم و شستشو می‌شوند و نقاط حساس نیز به صورت مرتب ضدعفونی خواهند شد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد تاکید کرد: ۵۶۰۰ نیروی پاکبان برای نظافت عمومی شهر و رعایت مسائل بهداشتی آماده باش هستند که این تعداد در سه روز پایانی ماه صفر به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود روزانه حدود ۱۸۰۰ تن زباله از سطح شهر و به ویژه خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در دهه پایانی ماه صفر جمع آوری شود.

وی بیان کرد: استقرار ۳۴۰ جایگاه مناسبتی به جهت نصب اطلاعیه‌های مراسم‌های عزاداری در سطح شهر مشهد که در این ایام حدود ۱۳۰۰ عدد از پرچم‌های عرشه پل‌ها و میادین تعویض و سیاه پوش می‌شود.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد عنوان کرد: در این ایام بیش از ۲ میلیون متر طول از جداول سطح شهر به ویژه اطرف حرم مطهر و بیش از ۱۴۰۰ ایستگاه اتوبوس نیز توسط نیرو‌های خدمات شهری شستشو و نظافت می‌شوند و برنامه ریزی برای رفع نواقص و فعالسازی حدود ۵۰۰ سقاخانه و آبسردکن مستقر در سطح شهر در این ایام صورت پذیرفته است.

وی در مورد حمل و نقل در این ایام متذکر شد: کاهش سر فاصله‌ی زمانی دو الی پنج دقیقه‌ای خط یک قطار شهری، افزایش زمان سرویس دهی یک ساعته قطار شهری و تقویت خطوط اتوبوسرانی منتهی و عبوری از حرم مطهر رضوی در شب و روز شهادت امام رضا (ع) و شب و روز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، سیاه پوش شدن کلیه ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، آمادگی ارائه خدمات در ۲۸۰۰ فضای پارک غیرحاشیه‌ای بافت مرکزی شهر و فعالیت شبانه روزی پارکینگ‌های هسته مرکزی شهر بخشی از اقدامات این حوزه است.

یعقوبی در خاتمه خاطر نشان کرد: در ایام پایانی ماه صفر، مشهدالرضا به صورت ویژه با بیش از ۳۰ هزار متر مربع اکران‌های محیطی با شعار " ما همه خادم الرضائیم"، ۲۱۲۵ متر مربع ریسه و المان‌های هنری، ۳۰۰۰ عدد پرچم بیرقی و… سیاه پوش می‌شود و امسال ۱۳ مرکز جمع آوری نذورات مردمی نیز در نقاط مختلف شهر مستقر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه