English

مسئول موکب‌های حرم زینبیه اصفهان در عراق:

خدمت رسانی روزانه به بیش از ۱۰ هزار نفر در موکب‌های حضرت زینبیه اصفهان

مسئول موکب‌های حرم زینبیه اصفهان در عراق از ارائه خدمت روزانه به 10 هزار نفر در موکب‌های آستان مقدس زینبیه اصفهان در عراق خبر داد.

خدمت رسانی روزانه به بیش از 10 هزار نفر در موکب‌های حضرت زینبیه اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام سید رسول‌نریمانی با اشاره به اینکه موکب‌های آستان زینبیه اصفهان در مسیر نجف به کربلا در عمودهای ۲۸۸، ۲۰۲، ۲۹۹، ۳۸۱، ۴۳۰، ۴۸۰، ۷۲۲، ۸۰۹، ۸۸۸، ۹۴۵، ۱۰۸۰، ۱۱۵۲، ۱۲۱۸ فعالیت دارند، اظهار داشت: در مجموع 23 موکب در این مسیر به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در برخی از عمودها بیش از سه موکب مستقر شده است، ادامه داد: روزانه در هر موکب به ۵۰۰ نفر از زوار پیاده روی اربعین حسینی خدمت‌رسانی می شود.

مسئول موکب‌های حرم زینبیه اصفهان در عراق  گفت: این موکب‌ها از ساعت پنج صبح به مدت ۲۰ ساعت مشغول فعالیت هستند و شلوغ‌ترین آنها مربوط به موکب امام رضا (ع) است.

وی با اشاره به اینکه هر موکب وظیفه شست و شو، خشک کردن و اتوی لباس زائزان را برعهده دارد، اضافه کرد: مراحل شست‌وشوی لباس هر زائر ۱۵ دقیقه به طول می‌انجامد، در این مدت زمان، برنامه فرهنگی جهت ارتباط و تعامل با مخاطب برای آشنایی با حضرت زینب بنت موسی بن جعفر علیهم‌السلام اجرا می‌شود.

حجت الاسلام نریمانی با بیان اینکه روزانه ۷۵۰ قالب یخ توسط خادمان کانکس‌های یخ‌سازی به موکب‌داران تحویل داده شده و بین زائران در مسیر، آب یخ توزیع می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه سیر خدمت رسانی به زائران در همه بخش‌های موکب ها به خوبی در حال انجام است.

وی تعامل و ارتباط با مسئولان کشوری، لشکری و فرهنگی کشور عراق را از دیگر اقدامات فرهنگی موکب‌داران حرم حضرت زینب (س) دانست و افزود: در حال تعامل و دعوت از موثرین عراقی هستیم و تا به حال دیدارهایی با رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق، مدیر رادیو معارف عراق، مسئول موکب امام رضا علیه‌السلام و سپاه بدر عراق برگزار شده است.

مسئول موکب‌های حرم زینبیه اصفهان در عراق ضمن بررسی مشکلات برپایی موکب‌ها، خاطرنشان کرد: در ایران مشکلاتی از قبیل محدودیت در تعداد اعزام خادمین، صدور ویزا، تزریق دو دز واکسن و انجام آزمایش PCR  برای هر ۶۰ نفر و افزایش هزینه ها وجود داشت، به علاوه تأخیر در ترخیص وسایل موردنیاز موکب‌ها و آسیب دیدن تجهیزاتی که در طی دوسال ایجاد شده بود، باعث شد سه تیم فنی برای تعمیر و تجهیز کانکس موکب‌ها فعال شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه