English

رئیس جمهور:

رفع مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است/ لزوم تکمیل کریدور ریلی و آزادراهی ایلام برای ارتباط تجاری با عراق

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد گردشگری ازظرفیت های مهمی در استان ایلام است که می تواند در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا کند،گفت: از دیگر امکانات استان ایلام کشت و توسعه گیاهان دارویی،جنگلها، انبوه درختان بلوط و طبیعت‌ بکر است که باید با همت مسئولان و مشارکت مردم این امکانات خدادادی استان به بالفعل شود.

رفع مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی است/ لزوم تکمیل کریدور ریلی و آزادراهی ایلام برای ارتباط تجاری با عراق

به گزارش خبرگزاری موج ایلام،آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جمع علما، نخبگان و خانواده‌های شهدا و ایثارگران ایلام توسعه صادرات به عراق و دیگر کشورهای همسایه ضروری است و در این زمینه باید زیرساخت‌ها آماده شود،افزود: سهم ما از صادرات به کشورهای منطقه نمی تواند 2 درصد باشد و باید از 20 میلیارد دلار به 40 تا 50 میلیارد دلار برسد که با یک اقدام سریع و کار جهادی امکانپذیر است.

وی به 430 کیلومتر مرز مشترک ایلام با عراق اشاره کرد و اظهار داشت: مرز یک فرصت بسیار خوب برای ارتباط مردم 2 کشور ایران و عراق بویژه مردم ایلام است که ریشه فرهنگی، اعتقادی و باور و ایده با همدیگر دارند.

وی خواستار تشکیل کارگروه حقوقی و اقتصادی بین 2 کشور ایران و عراق بویژه استان ایلام و استان های همجوار در عراق به منظور رفع مشکلات صادرکنندگان شد.

رئیس جمهور به نقش خانواده اشاره و تصریح کرد: نهاد خانواده از اهمیت ویژه ای در نظام پربرکت انقلاب اسلامی برخوردار است چرا که خانواده محل صیانت از تمام اعضای خانواده فرهنگ و دین مداری، اخلاقیات فردی اجتماعی و جمعی است و اثربخشی نهاد خانواده در جامعه انکارناپذیر است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه رفع مشکلات کشور نیازمند روحیه جهادی، ایثارگری و بسیجی است که با بهره گیری از آنها چالش ها رفع خواهند شد، گفت: شهدا و ایثارگران در دوران هشت سال دفاع مقدس نیز با توکل به خدا نشان دادند می توان مشکلات را پشت سر گذاشت و همان فرهنگی که جبهه را اداره و سنگرهای دفاع مقدس را شکل داد امروز می تواند کارساز باشد.

وی اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس همگی دارای انگیزه و آراده پولادین و فرهنگ ما می توانیم بودند و با همگرایی خودخواهی و خودبینی را زیر پا گذاشتند و با روحیه کار جمعی و همکاری پیروز شدند.

رئیس جمهوری با ذکر اینکه همگی باید از مدافعان حرم درس بگیریم، خاطرنشان کرد: باید با کار جهادی و نو در گام دوم انقلاب حرکتی متفاوت داشته باشیم و این در واقع پیام شهدا، دفاع مقدس و ایثارگران در همه بخشهای کشور است.

رئیسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: جای جای این استان یاداور شهامت، شجاعت، ایثار و از خودگذشتگی نیروهای دلداده به امام و انقلاب و به ملت بزرگ ایران است.

وی اظهار داشت: همه باید بدانند ایلام دینش را به کشور ادا کرده و در خط مقدم جبهه مردانه ایستادگی و مقاومت کردند و از ارزشها و ناموس مملکت دفاع کردند که باید قدردان ایثارگران و خانواده های انها بود و این قدردانی نه در سخن بلکه باید در عمل صورت گیرد.

رئیس جمهوری تاکید کرد: باید زیرساخت های استان ایلام به نحوی آماده شود که مساله کریدور ریلی و آزادراه به عنوان وسیله ارتباطی‌کامل با کشور عراق در این استان آماده شود و هم زمینه برای صادرات در استان که می تواند یکی از بازارهای اصلی تولید کننده کالای ایرانی مبدل شود و این یک ضرورت است.

 رئیسی مساله گردشگری زیارت برای استان ایلام را یک ضرورت دانست و تصریح کرد بنده در زمان خادمی آستان قدس رضوی توفیق زیارت اربعین حسینی(ع) را از طریق مرز مهران داشته ام و با همکاری استان موکب هایی با نام‌مبارک امام رضا(ع) در ورودی خروجی مرز به نام آستان قدس دایر کردیم.

وی اضافه کرد: باید باب الحسین(ع) را در استان ایلام برای زیارت هرساله فراهم کرد، اگر چه اقداماتی خوبی تا کنون برای توسعه زیرساخت ها منتهی به این‌ مرز انجام شده است اما این اقدامات مقدماتی بوده و باید بیشتر در این خصوص برای رفع نواقص کار کرد.

رئیسی به رتبه بندی معلمان نیز اشاره کرد و افزود: این طرح به عنوان مطالبه این قشر در دست اقدام قرار داشته و درصدد هستیم بدرستی اجرا شود و با اجرای این طرح هم باید معیشت، منزلت، هویت و ارتقا کیفی معلمان مد نظر قرار گرفته و نباید تنها نگاه اقتصادی به آن وجود داشته باشد.

دیدار چهره به چهره رئیس جمهوری با برخی از مردم ایلام

 دیدار چهره به چهره رئیس جمهوری با مردم و رسیدگی به مشکلات آنها از دیگر برنامه های سید ابراهیم رئیسی در سفر به استان ایلام بود.

در برنامه دیدار مردمی ریاست جمهوری با مردم که در محل استانداری ایلام برگزار شد، تعدادی از مردم طی ملاقاتی با آیت الله رئیسی به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند.

رئیس جمهوری پس از آگاهی و شنیدن مشکلات، پیشنهادها و خواسته های ملاقات کنندگان، از استاندار ایلام خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطروحه شد.

در این دیدار، ملاقات کنندگان که از طبقات و گروه های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرح های خود را با رییس جمهوری در میان گذاشتند.

کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدارهای چهره به چهره مطرح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه